הסברה ישראלית

שייח’ מוסלמי שיעי: "אמרנו שירושלים שלנו כדי להתסיס את הקהילה המוסלמית"

שייח' מוסלמי שיעי מודה בפה מלא כי ירושלים מעולם לא הייתה שייכת לעם הערבי. "התורה האסלאמית לעולם לא תוכל לנתק את עצמה מהיסודות של היהדות"

  • ב' סיון התשפ"ב
אא

שייח' מוסלמי-שיעי בראיון לרשת אמריקנית: "אנחנו השיעים, מעולם לא הייתה לנו בעיה עם העם היהודי. שום בעיה. את יודעת למה? כי אין לנו שום עניין ב'פלשתינה'. עבורנו השיעים, האתרים הקדושים הם מכה, מדינה, ומה שיש באיראן ובעיראק. אין לנו שום עניין עם פלשתינה. 

"כשהמהפכה התרחשה, כדי להשתמש פוליטית בנרטיב המוסלמי וכדי לחמם את הקהילה המוסלמית, אמרנו 'ירושלים שלנו'. אבל היא לא. היא לא שלנו. משנת 1979 והלאה התרחשה המלחמה. התורה האסלאמית לעולם לא תוכל, לעולם לא, לנתק את עצמה מהיסודות של היהדות. המונותיאיזם, האמונה בא-ל, הנביאים... אנו שותפים בכל כך הרבה נביאים. 

"אברהם, דניאל, יצחק, חבקוק, כל נביא - כולם יהודים, והם נביאים של האסלאם. אם אתה מתכחש לאחד מהם, אתה לא יכול להיות מוסלמי".

בנקודה זו נשאל השייח' האם הוא סבור בעצם שכל הטיעונים של המוסלמים סביב השאלה למי שייכת ירושלים הם טיעונים שקריים, שאין להם כל בסיס, והשיב כך: "עבור הצד השיעי, כן. מדובר בתעמולה שהחלה בשנת 1979. עבור הסונים, לא. הסונים באמת מאמינים ככה והם הרוב. הבעיה עם ה'תורה שלי' היא שזה המיעוט", הוא מסכם. 

 

 

תגיות:יהודיםמוסלמישייח'שיעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה