חדשות בארץ

כוננות שיא לקראת מצעד הדגלים, חולה שני באבעבועות הקוף: סיכום חדשות השבת

ראש הממשלה נפתלי בנט אישר את קיום מצעד הדגלים, שיעבור בשער שכם. כוחות מג"ב וצה"ל החרימו ציוד של ישיבת חומש שבשומרון. כל מה שחשוב לדעת

אא

לקראת צעדת הדגלים שתיערך מחר בירושלים, תוגבר מערך ההגנה האווירית ברחבי הארץ מחשש לירי מרצועת עזה או מדרום לבנון, כך דווח בכאן חדשות. כ-3,000 שוטרים, ובהם לוחמי מג"ב, יאבטחו את הצעדה, שתעבור דרך שער שכם.

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אתמול (שישי) שיחת עדכון לקראת יום ירושלים ומצעד הדגלים. מלשכתו נמסר, כי "ראש הממשלה קיבל עדכון מקיף אודות ההיערכות המשטרתית לקראת האירועים, בדגש על המאמצים המודיעיניים ועל תגבור הכוחות בשטח על מנת לאפשר את ציון יום ירושלים וקיום מצעד הדגלים באופן סדור ובבטחה".

בנט סיכם כי "מצעד הדגלים יתקיים כסדרו ועל פי המתווה המתוכנן, כפי שמתקיים מזה עשרות שנים. לפיכך, יסתיים המצעד בכותל המערבי ואינו עובר בהר הבית. כמו כן, הפעילות בהר הבית תימשך כרגיל". עוד נמסר כי "הערכות מצב והתייעצויות בנושא יתקיימו באופן שוטף, בכל הדרגים".

המתקן הצבאי בפרצ'ין שבאיראן, בו נהרג השבוע מהנדס כתוצאה מפיצוץ, הותקף על ידי כלי טיס בלתי מאוישים, כך דיווח אמש ה"ניו יורק טיימס". הדיווח נשען על שלושה גורמים איראניים בכירים המעורים בפרטי התקרית ועל גורם אמריקני בכיר. באיראן טענו כי מדובר בתאונת עבודה. על פי הדיווח בעיתון האמריקני, האתר בו אירע הפיצוץ הינו מתקן למחקר ופיתוח מל"טים.

עשרות שוטרי מג"ב וכוחות של צה"ל הגיעו אתמול, שעה לפני כניסת השבת, ליישוב חומש שבשומרון, והחרימו ציוד של הישיבה הנמצאת במקום, וכן ציוד אישי של תלמידים ואורחים.

"הממשלה החליטה – הטרור עדיף על חומש", נמסר מהישיבה. "בשעה האחרונה רכבי יהודים נרגמים בכפר חווארה בשומרון, באותה שעה עשרות שוטרי מג"ב וכוחות ענק מחטיבת שומרון עורכות מבצע התנכלות לישיבת חומש, החרמת ציוד וניסיון להוריד אנשים. מצער שחטיבת שומרון בחרה להתנכל לחומש, במקום להגן על יהודים בגזרתה, בושה".

"אף ממשלה לא תצליח לגדוע 15 שנים של ישיבה בחומש, ושל לימוד תורה על ההר הטוב הזה, אנו קוראים לחברים בממשלה – תראו לאן הגענו, עצרו את הטרוף הזה", הוסיפו בישיבת חומש.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הגיב בחריפות על הדיווחים מחומש: "זה שפל שעוד לא ראינו. לשלוח לוחמים ערב שבת להחרים ציוד אישי של תלמידי ישיבה זה מעשה הזוי ובזוי, התנכלות של ממש שרומסת גם את כבודם של החיילים וגם את כבודם של תלמידי הישיבה. עצוב שגנץ פועל יותר כמתאם פעולות הרשות הפלסטינית וממשל ביידן ב'גדה' מאשר כשר הביטחון של מדינת ישראל".

חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד תקף: "ארגוני השמאל הקיצוני קראו לעלות מחר לחומש ולפרק את היישוב בכרזה אלימה ומלאת הסתה. שר הביטחון בני גנץ הקדים אותם ביום. אם זו ממשלה שמקדמת (ומקדימה) ארגוני שמאל, אם זו ממשלה שפועלת כמו שמאל – זו ממשלת שמאל. אנחנו נפרק את הממשלה הזו הרבה לפני שהם יפרקו את חומש".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אמר: "להחרים שעה לפני שבת בגדים וציוד אישי של תלמידי הישיבה בחומש, בידיעה שאין להם שום דרך להביא ציוד אחר (בשל הלכות שבת), ולהשאיר אותם שבת שלמה בלי ציוד אישי מינימלי זו התעללות לשמה ופגיעה קשה בזכויות אדם. תודה ניר, תודה איילת, תודה מתן, באמת תודה. תתביישו לכם".

חולה שני בנגיף אבעבועות הקוף אובחן בישראל. מדובר בגבר כבן 30 שחזר לאחרונה ממערב אירופה ופיתח תסמינים. בדיקה בבית החולים שיבא אימתה כי הוא חיובי לנגיף. מצבו מוגדר טוב, והוא שוחרר לבידוד בביתו.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. בהרים ובפנים הארץ יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי.

בימים שני ושלישי לא יחול שינוי ניכר במזג האוויר. ביום רביעי יהיה בהיר עד מעונן חלקית, תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות והן יחזרו להיות רגילות לעונה.

תגיות:מצעד הדגליםאבעבועות הקוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה