חדשות בארץ

כוננות גבוהה לקראת מצעד הדגלים: חברי קואליציה תוקפים. נסראללה מאיים

חברי קואליציה ממפלגות השמאל תקפו את מצעד הדגלים. גם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מאיים בפיצוץ

  • כ"ה אייר התשפ"ב
(צילום: מתניה טאוסיג / פלאש 90)(צילום: מתניה טאוסיג / פלאש 90)
אא

משטרת ישראל העלתה את הכוננות הביטחונית לדרגה הגבוהה ביותר, כהכנה למצעד הדגלים שצפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב. בשל כך, יצומצמו חופשות, יידחו קורסים, וכלל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל יוצבו בפעילות מבצעית. כ- 3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב יפעלו בירושלים לאבטחת המצעד, לצד אלפי השוטרים והלוחמים שיפעלו בכל רחבי הארץ לרבות הערים המעורבות.

כן החליטה המשטרה לגייס 3 פלוגות מילואים של מג"ב והכנסת מערך המילואים לכוננות מיידית. כן ביצעה המשטרה פעילות מנע רחבה מול גורמים מסיתים ופורעים.

חברי הקואליציה ממפלגות השמאל ממשיכים לתקוף את המצעד הצפוי. ח"כ ווליד טאהא מרע"מ התייחס הבוקר (חמישי) למצעד, ואמר כי "מדובר בפרובוקציה בזויה. אנחנו חלק אינטגרלי מהעם הפלסטיני ופוסלים זאת".

ח"כ מוסי רז הגדיר אף הוא את המצעד כ"פרובוקציה". בראיון לרדיו "קול ברמה" אמר: "אני מוכן להשתתף במצעד הדגלים אם היא תעבור בירושלים המערבית, לא במתכונת הנוכחית. זה לעורר פרובוקציות. אם היו מבקשים לקיים מצעד עם דגלי פלסטין במאה שערים, אז גם הייתי מתנגד".

גם השרה תמר זנדברג (מרצ) טענה כי קיום המצעד מסכן חיי אדם. "עובדתית – מצעד הדגלים מסכן חיי אדם של ישראלים ופלסטינים. כולנו קורבנות שלו", אמרה בראיון לגלי צה"ל. "מצעד הדגלים בירושלים זו לא רק הנפת דגל, לכן הבעיה היא לא הנפת הדגל – אלא המשמעות".

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, אף הוא ממפלגת מרצ, טען ב-103FM כי "מצעד הדגלים הפך כבר מזמן להפגנה לאומנית שמלווה בקריאות 'מוות לערבים' והשחתת רכוש – זה מיותר ולא נכון".

מנהיג ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, איים כי כל פגיעה במסגד אל-אקצא ובכיפת הסלע תפוצץ את האזור. "בעוד כמה ימים צפויים להתרחש אירועים בירושלים שעלולים להביא לפיצוץ. זאת התגרות בכל העמים הערבים והאסלאמיים", אמר מנהיג החיזבאללה בנאום לרגל יום השנה ליציאת צה"ל מדרום לבנון.

סגן שר הביטחון אלון שוסטר הבהיר כי "אנחנו ממשיכים במסורת ארוכת שנים של חגיגת יום ירושלים, ונמשיך גם ביום ראשון הזה". "נעשה את זה בביטחון, בבטחה, בלי להתגרות" אמר לגלי צה"ל. "נשמור על כל הצועדים וגם נשמור מהתגרויות מצד כל מי שיהיה באזור העיר העתיקה, ברחבי ירושלים. אני מבקש להסיר מכל מחפשי רעתה של מדינת ישראל את החשק לפגוע בנו. אל תאיימו עלינו, נחגוג בשקט, בצנעה ובבטחה".

חברי הקואליציה הימניים מבהירים כי מצעד הדגלים מהווה מסורת ארוכת שנים, ואין צורך לבטלה. השר יועז הנדל (תקווה חדשה) התייחס היום לסוגיית מצעד הדגלים ואמר: "עם כל הכבוד לקואליציה, האינטרס הלאומי שלנו גובר על הכל. אם אצטרך לבחור בין מצעד הדגלים לבין שלמות הקואליציה - אבחר במצעד הדגלים. אין שום בעיה שדגל ישראל יהיה ברובע היהודי, ברובע המוסלמי ובכותל. התפיסה שדגל ישראל אמור להטריד מישהו - מוטעה".

תגיות:ירושליםמצעד הדגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה