סגולות

לא מצליחים לקום בבוקר? 7 טיפים וסגולות שירימו אתכם מהמיטה

מתקשים להתעורר בזמן? כועסים על עצמכם שעוד פעם התחלתם את היום בלחץ, ועם איחור נוסף לעבודה? הנה כמה עצות וסגולות שיעזרו לכם להתחיל את הבוקר בזמן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משוועים בבוקר לפינוק של עוד עשר דקות על הכרית? הצרה הצרורה שכולנו מכירים היא שאותן עשר דקות הופכות בלי שנשים לב לחצי שעה ויותר. וככה מתחילים את הבוקר ברגל שמאל, עם לחץ, עצבים ותפילה בלב "שהבוס לא יקלוט אותי" בכניסה למשרד. אז מה עושים? הנה כמה עצות שיוציאו אתכם בזמן מעולם החלומות.

1. בדק בית לגבי היום שלכם. אדם שיוצא לחופשה יקום בבוקרו של אותו יום בקלות, מלא בחיוניות ומרץ. כשאנו מצפים לשגרת היום שלנו, כשאנחנו אוהבים את תוכניות היום – קל לקום בבוקר. בדקו עם עצמכם – האם אתם אוהבים את החיים שלכם? שאלה כבדה, אבל תהיו אמיתיים עם עצמכם. האם אתם מחוברים לעשייה היום-יומית שלכם? אולי יש משהו ביום שלכם שאתם צריכים לשנות? אולי יש משהו חדש ביום שלכם שאתם צריכים להוסיף, שיפיח בכם רוח חיים ואנרגיה מחודשת?

ואולי זאת רק הגישה ואופן ההסתכלות שלכם על העשייה היומית שלכם שצריכה להשתנות? אולי אתם לא מספיק מעריכים את מה שאתם עושים במהלך היום, והתבוננות מחודשת על מעלת הדברים תפיח בכם יותר מוטיבציה לעשות אותם?

עשו קצת 'חושבים' עם עצמכם, ושנו את מה שצריך לשנות על מנת שתאהבו את היום שלכם, את החיים שלכם ואת העשייה היום-יומית שלכם.

2. הטריק שיקים אתכם מהמיטה. לחיצה קטנה עם האצבע על הפלאפון שמונח על השידה לצד המיטה, והנה הרווחת "רק" עוד 5 דקות... הבעיה הכי גדולה של המתקשים להתעורר בזמן היא קיומו של הנודניק שמפתה לישון עוד 5 דקות, שאיכשהו הופכים לחצי שעה. ולכן הפטנט הכי פשוט לפתרון הבעיה היא להשאיר את הפלאפון בו כיוונתם את השעון המעורר בקצה השני של הבית. זה יכריח אתכם לקום מהמיטה, שזו המשימה הכי קשה, וברגע שקמתם כבר מהמיטה רוב הסיכויים שמשם כבר תמשיכו ישירות לחדר המקלחת...

3. רק ההתחלה קשה. כל ההתחלות קשות, ולכן כל הרגל חדש שרוצים לאמץ יהיה בתחילתו קשה, ולאחר מכן קל יותר. קבעו לעצמכם שבשלושה הימים הבאים אתם קמים בזמן ויהי מה. לאחר מספר ימים רצופים בהם תקומו מוקדם, יהיה לכם קל יותר בהמשך. אם באמת תרצו בכך, ותעשו מאמץ מצידכם, הקב"ה יסייע בעדכם, כפי שאמרו חז"ל "בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכין אותו".

4. הכי ברור מאליו, והכי מדויק. מי שרוצה לקום מוקדם – ילך לישון מוקדם. יצר הרע ינסה תמיד לגרור אותנו בשעות הערב המאוחרות לעיסוקים שהם בדרך כלל לא כל כך חיוניים, ולמריחת זמן סתמית. ולכן כדאי להימנע מ"בזבזי הזמן" של שעות הערב, ולשים לעצמנו גבולות על ידי קביעת שעה, שסביבה נתחיל להתארגן פחות או יותר לקראת השינה. כמו כן, עבודה בשעות הלילה לרוב פחות אפקטיבית ביחס לשעות הבוקר בהן האדם עירני יותר, ולכן גם אם נותרה עבודה, יהיה יעיל יותר ללכת לישון מוקדם ולבצעה למחרת בבוקר.

הדרך להשכמה מוקדמת היא שעת לילה-טוב מוקדמת, וכמו שאמרו חז"ל "איזהו חכם – הרואה את הנולד", החכם רואה וצופה את העתיד לבוא ממעשיו.

ביהדות היממה מתחילה מהלילה, כמו שכתוב "ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד" (בראשית א, ה), "מערב עד ערב תשבתו שבתכם" (ויקרא כג, לב), וכן "ובשכבך ובקומך" (דברים ו, ז), ואולי אפשר ללמוד מעצם כך שהיממה מתחילה מהלילה, זה שאיך שהבוקר שלנו יראה - ייקבע על פי איך שנראה הלילה, כפי שאמר החכם באדם שלמה המלך "טוב אחרית דבר מראשיתו (קהלת ז, ח), כשכוונת הדברים היא שכל דבר שבסופו הצליח, נעשה בתחילתו בצורה נכונה וטובה. אז אם תתחילו את היממה שלכם, דהיינו את שעות הערב שלכם, בצורה חכמה ונכונה – גם הבוקר שלכם יראה ככה.

5. פתרון מהטבע. השאירו את תריס החלון בחדר השינה פתוח. אור השמש יעזור לכם להתעורר בצורה טבעית.

6. פסוק מתהילים כסגולה. הרב אברהם יוסף, בנו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מביא סגולה אותה קיבל מרבותיו, והיא אמירת הפסוק מתהילים "עוּרָה כְבוֹדִי עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר", בתוספת אמירת השעה הרצויה בה מעוניינים להתעורר. לדוגמא, "עוּרָה כְבוֹדִי עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר - בשעה שש". מקורה של הסגולה הוא בספרו של הרב חיים פלאג'י זצ"ל, 'רפואה וחיים' (פרק יב, אות קצט).

7. סגולה שנייה. סגולה נוספת מובאת בספרו של הרב שמואל הומינר זצ"ל, 'עלת תמיד' (פרק לה, עמוד סט), והיא לכוון באמירת "בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי, פָּדִיתָה אוֹתִי ה' אֵ-ל אֱמֶת" בקריאת שמע שעל המיטה, את אותה השעה שרוצה לקום, ולכוון שה' יפדה אותנו ויחזיר לנו את נשמתנו באותה שעה.

"הזריזות הכרחית להצלחה בכל": הרב עמנואל מזרחי בשיחה על מעלת הזריזות, בתוספת סיפורים מרגשים. צפו:

 
"לעצלן אין ברכה בחיים" – הרב יגאל כהן במסר מחזק לעצלנים שבינינו:
 

 

מידת העצלות – איך היא מתבטאת ביום יום, ואיך ניתן להתגבר עליה? הרב יגאל כהן בשיעור שיכניס לכם חריצות לחיים:

 

תגיות:סגולותטיפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה