חדשות בארץ

מריח בחירות: הגזירות החדשות שליברמן מתכנן נגד החרדים

שר האוצר הנחה את בכירי משרדו לקדם שורת צעדים שיפגעו בציבור החרדי: קיצוץ בתקציב הישיבות, שינוי תקצוב רשתות החינוך והוספת מבחן מיצוי כושר השתכרות. הציונות הדתית: "אורבך קיבל סטירת לחי משפילה מליברמן"

ליברמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ליברמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ליברמן מריח בחירות? בניגוד לכל היגיון, בזמן שהקואליציה שלו רעועה מתמיד ובקושי שורדת הצבעות במליאת הכנסת, שר האוצר אביגדור ליברמן מתכנן שורה של גזירות חדשות שיפגעו בעיקר במגזר החרדי.

על פי הפרסום של פרשן חדשות 12, עמית סגל, שר האוצר הנחה את בכירי משרדו לקדם שורה של גזירות שיפגעו בעיקר באוכלוסיה החרדית. בין הגזירות, שפקידי האוצר מסתייגים מהן: קיצוץ של שליש בתקציב הישיבות מ-1.2 מיליארד שקל ל-800 מיליון שקל; שינוי התקצוב של רשתות החינוך מ-100% ל-75%; והוספת מבחן מיצוי כושר השתכרות כדי שיוכלו לקבל סבסוד מעונות יום, סיוע בשכר דירה והנחות בארנונה. למעשה, מדובר ב'שדרוג' הגזירה מהסיבוב הקודם שדיברה רק על מעונות, בעוד כעת חרדי שאינו עובד לא יקבל הנחות כלל. כזכור, לפני מספר חודשים, בעקבות אולטימטום של ח"כ ניר אורבך (ימינה) הסכים ליברמן לדחות את גזירת המעונות. כעת, על פי הפרסום, הגזירה חזרה עם עוד שני סעיפים - ארנונה ושכר דירה.

הגזירות החדשות הועלו בדיונים שמקיים משרד האוצר, במסגרת הכנת תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנת 2023. בעוד מספר שבועות יעלו תקציב המדינה וחוק ההסדרים לדיון ואישור הממשלה. על פי המסתמן, סיכוי קלוש כרגע שהתקציב יעבור בכנסת בשלוש קריאות.

מפלגת הציונות הדתית מסרה בתגובה לפרסום הגזרות החדשות של ליברמן: "אורבך, שרק לאחרונה הציג כהישג את דחיית הפגיעה בלומדי התורה בסבסוד מעונות היום, קיבל היום סטירת לחי משפילה מליברמן שהכפיל ושילש את הפגיעה בלומדי התורה ובציבור החרדי".

בציונות הדתית הוסיפו כי "הגזירות הגזעניות של ליברמן נגד הציבור החרדי לא יעברו, בעיקר כי הממשלה הזו לא תשרוד בעזרת השם כדי להעביר אותן. העובדה שאנשים כמו שקד, כהנא, סער ואורבך יושבים בממשלה ששר האוצר שלה מרשה לעצמו לשים על השולחן גזירות כאלה מלמדת עד כמה רחוק הם הלכו לאיבוד ועד כמה ליברמן בז להם, לא סופר אותם ולא חושש מהם. הוא יודע שהם שבויים בממשלה הזו כדי לשרוד פוליטית ומרשה לעצמו פעם אחר פעם להתריס מולם במצח נחושה".

ההערכה היא שליברמן, בחושיו החדים, מבין שהממשלה קרובה לסוף דרכה ולכן התחיל כבר את קמפיין הבחירות שלו. גם הוא מבין שהגזירות הללו לא יעברו, אבל הוא יספר לציבור שרצה לקדם אותן אולם הקואליציה הרעועה הפילה. הבוקר (רביעי) פורסם כי ליברמן בוחן שלילת תקציבים מאוניברסיטת בן גוריון בעקבות הנפת דגלי פלשתין בהפגנה שקיימו סטודנטים ערבים לציון 'יום הנכבה', ובערב כבר פורסמו הגזירות החדשות שהוא מתכנן נגד החרדים. בקיצור, ליברמן מריח בחירות.

תגיות:תקציב המדינהאביגדור ליברמןהחברה החרדית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה