חדשות בארץ

הדרמה היומית: הליכוד הפיל את חוק השקיות של ח"כ גמליאל

הצעת החוק נפלה בגלל טעות בהצבעה של ח"כ עבאס. סגן יו"ר הכנסת ח"כ האוזר קיבל את התיקון בעל פה של עבאס, אבל לאחר התייעצות משפטית ההצעה נפלה. במקביל אושר חוק דומה של הקואליציה ברוב של 23 תומכים מול 22 מתנגדים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אפילו שקיות חד-פעמיות גורמות לדרמות פוליטיות של ממש בכנסת הנוכחית.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), המרחיבה את חובת הגבייה בסך 10 אגורות עבור השקיות החד-פעמיות הנמכרות בסופרמרקטים. 23 ח"כים, כולל ראש הממשלה נפתלי בנט, תמכו בהצעת החוק לעומת 22 מתנגדים.

אבל הדרמה האמיתית התרחשה בהצבעה על חוק זהה שיזמה ח"כ גילה גמליאל (הליכוד), בניגוד לעמדת הסיעה וראש האופוזיציה בנימין נתניהו. ההצעה של גמליאל נפלה בגלל טעות בהצבעה של יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס. זה ביקש להצביע בעד אבל לחץ על הכפתור הלא נכון, ובכך נוצר תיקו 22 נגד מול 22 בעד. חברי סיעת הליכוד הובילו את ההתנגדות להצעה של חברתם לסיעה. עבאס מיהר להכריז על טעותו, וסגן יו"ר הכנסת ח"כ צביקה האוזר (תקווה חדשה) קיבל את התיקון. אלא שחברי סיעת הליכוד, בהובלת ח"כ יואב קיש, התנגדו וטענו כי מדובר בהחלטה המנוגדת לתקנון הכנסת. האוזר הכריז על התייעצות משפטית, בסופה התקבלה ההחלטה כי הצעת החוק נפלה בשל תיקו בהצבעה.

במהלך היום התפתחה דרמה של ממש סביב הצעת החוק של גמליאל, שדרשה חופש הצבעה על ההצעה. הסיעות החרדיות, שהציבור אותו הן מייצגות יהיה אחד הנפגעים העיקריים מעליית מחירי השקיות, איימו בפירוק בלוק הימין אם הליכוד יתמוך בהצעת גמליאל. האיומים עשו את שלהם, ובליכוד החליטו להתנגד לכל הצעות חוק השקיות, כולל זו של גמליאל.

מוקדם יותר פורסם תיעוד של נתניהו זועם על גמליאל, בעקבות סירובה למשוך את חוק השקיות. "בגללך לא נצליח להפיל את הקואליציה", קרא לעברה. "זה פורם לנו את האופוזיציה. בשביל מה צריך את החוק הזה? תמשכי אותו".

יצוין כי גמליאל, בהיותה השרה לאיכות הסביבה, קידמה את הנושא במסגרת מאבקה לשיפור איכות הסביבה.

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) אמר לאחר אישור הצעת חוק השקיות כי "ממשלת השנאה והפגיעה במוחלשים העבירה בטרומית חוק שתשלמו יותר על שקיות חד-פעמיות - על מנת לסחוט את הקשישים, החלשים ואת כל עם ישראל. אבל ככה זה כשממשלת השמאל של לפיד ובנט האכזריים עם שר האוצר 'ליברמס' צריכים לממן תשלומי סחיטה לזועבי ודמי חסות למנסור עבאס. תתחילו לארוז".

תגיות:הליכודחוק השקיותמליאת הכנסתגילה גמליאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה