חדשות בארץ

ליברמן ברפורמה הרסנית במיוחד: ביטול המועצות הדתיות ברחבי הארץ

שר האוצר ליברמן מבקש לבטל את המועצות הדתיות בכל רחבי הארץ, כך על פי טיוטת חוק ההסדרים לשנת 2023

  • כ"ד אייר התשפ"ב
ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

שר האוצר אביגדור ליברמן ברפורמה הרסנית, שתביא לסגירת המועצות הדתיות ברחבי הארץ. לפי טיוטת חוק ההסדרים שפורסמה ב'בחדרי חרדים', תחום הדת כמו גם התקציב יהיה בשליטת המועצה המקומית שתוכל אף לאיים לפזר מועצה דתית בכל הזדמנות.

בימים אלו מגבשים במשרד האוצר את חוק ההסדרים, שאמור לעלות לאישור הממשלה בעוד כשלושה שבועות. במשרד מקווים שיושג הרוב הדרוש לאישור החוק, שמבקש להעביר את תחום האחריות בנושאי דת לידי הרשות המקומית על ידי מינוי ממונה.

שמה של הרפורמה היא: "עצמאות הרשות המקומית למתן שירותי דת בתחומה". במשרד האוצר טוענים כי הרפורמה תביא לשליטה מלאה של הרשות המקומית בפעילות שירותי הדת שהיא מספקת לתושביה. "החלטה זו צפויה להביא לשליטה מלאה של הרשות המקומית בפעילות שירותי הדת שהיא מספקת לתושביה", נכתב בטיוטה.

המועצות הדתיות מטפלות בענייני המקוואות, בתי הקברות ונושאי דת נוספים, ובחלק מהערים גם מנהלות בתי כנסת ומרכזים דתיים נוספים. החשש העיקרי מהרפורמה הוא בערים לא דתיות, וראשי ערים אנטי דתיים ישתמשו בסמכותם, ויפגעו בנושאי הדת.

בלשכת סגן השר לשירותי דת מתן כהנא הופתעו מכוונת שר האוצר ליברמן. בתגובה לפרסום הבהירו בלשכה: "סגן השר לשירותי דת פועל כל העת לשיפור שירותי הדת במדינת ישראל. טיוטת חוק ההסדרים שפורסמה לא מתואמת עם המשרד לשירותי דת ואינה מקובלת על סגן השר. מהלך שכל מהותו הוא סגירת המועצות הדתיות לשם חיסכון כספי, הינו שגוי, יפגע בשירותי הדת ולכן אין לו מקום".

תגיות:ליברמןמועצות דתיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה