חדשות בארץ

המשבר הבא של הממשלה: "לא אצביע יותר עם הקואליציה"

יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון ביטל את כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה, והכריז כי לא יצביע יותר עם הקואליציה

  • כ"ד אייר התשפ"ב
מליאת הכנסת (יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

טלטלה נוספת בקואליציה: יו״ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון (כחול לבן) הודיע על ביטולן של כל ישיבות ועדת הכלכלה. נוסף על כך הכריז שלא יצביע יותר עם הקואליציה "למעט הצעות אי אמון, ואולי גם זה לא".

ביטון זעם על שרת התחבורה מרב מיכאלי בשל הרפורמה בתחבורה הציבורית. לדבריו, הרפורמה יצאה מהממשלה ללא עדכון לכנסת, ושרת התחבורה לא מוכנה לקבל את הסתייגויות הוועדה. ביטון אף העביר ביקורת חריפה על הרפורמות בענף החקלאות, אותם מובילים השרים ליברמן ופורר.

"החל מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים, ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי אמון, שלא יהפכו את זה לפוליטי", אמר ביטון. "אל תפגעו בחקלאים בצפון, ובחלשים בתחבורה הציבורית, ותקבלו אותי שותף. עד אז לא אצביע במליאה, אולי בהמשך אף אצביע נגד. אם יש מנהיגות בישראל, ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי, ניתן למנוע פגיעה. גם שינוי של 70-80 אחוז אקבל, או שתדחו את הרפורמה ובצעו אותה בהסכמה איתנו".

כזכור, לפני כשבוע איים ביטון כי ללא מענה הולם של השרים מיכאלי וליברמן הוא ישקול את צעדיו ביחס למשמעת הקואליציונית, אתמול הוא קיבל את מכתב התגובה של שרת התחבורה, שלא ריצה אותו. קודם לכן שלח ביטון מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט והשרים מיכאלי וליברמן בדרישה לשינויים ברפורמה, שלדבריו פוגעות באוכלוסיות החלשות ותושבי הפריפריה, שדווקא להם מחירי הנסיעה יעלו.

לדברי מקורביו של ביטון, מיכאלי מתנהגת ביחס מזלזל כלפי הוועדה: "מיכאלי מגלה אפס גמישות למען הקואליציה ואפס רגישות למען ציבור המוחלשים. המענה של מיכאלי ממשיך במגמת הזלזול בעבודת הכנסת, וחברי ועדת הכלכלה, שדורשים שינויים משמעותיים ברפורמה בתחבורה הציבורית".

תגיות:קואליציהמיכאל ביטוןמרב מיכאליתחבורה ציבורית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה