חדשות בעולם

טבח מחריד בטקסס: 21 ילדים ושני מורים נרצחו בירי המוני

מסע טבח זוועתי בבית ספר יסודי בדרום מדינת טקסס: בן 18 ירה למוות ב-19 ילדים וב-2 מורים. לפני כן ירה למוות גם בסבתו

  • כ"ד אייר התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מסע ירי מחריד: 21 תלמידים ושני מורים נרצחו הלילה (שלישי) בבית ספר יסודי בעיר יובלדי בדרום טקסס, כ-80 מייל מערבית לסן אנטוניו. 30 בני אדם נוספים נפצעו. התלמידים שנרצחו למדו בכיתות ב-ד, בני 10-7.

היורה הוא סלבדור ראמוס בן ה-18, תלמיד תיכון שרצח את סבתו לפני שהחל במסע ההרג. היורה חוסל על ידי כוחות המשטרה. עד כה לא דווח המניע לטבח הזוועתי.

סמ"ר המחלקה לביטחון הציבור אריק אסטרדה אמר ל-CNN כי החמוש לבש מגן גוף, התרסק עם רכבו לפני התקיפה בתעלה ליד בית הספר לפני שניסה להיכנס למקום. כוחות אכיפת החוק ניסו לעצור אותו, אך הוא הצליח להיכנס פנימה, שם "נכנס למספר כיתות והחל לירות בנשקו".

מהבית הלבן נמסר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עודכן בפרטי אירוע הירי והוא צפוי לשאת דברים בהמשך הלילה. זמן קצר אחר כך הודיע הבית הלבן כי הנשיא ביידן הורה להוריד את דגלי ארה"ב לחצי התורן למשך שלושה ימים.

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס הביע זעזוע מהטבח, "כולנו היינו אומרים באירוע כזה שהלב שלנו נשבר, אבל הלבבות שלנו ממשיכים להישבר, וזה עוד כלום לעומת מה שעובר על המשפחות. זה ממשיך לקרות ואנחנו כאומה צריכים שיהיה לנו האומץ לשנות את המצב ולהבטיח שמשהו כזה לא יקרה שוב".

ראש הממשלה, נפתלי בנט הגיב לטבח המחריד: "ישראל אבלה יחד עם העם האמריקני על הרצח הנורא של ילדים ומורים חפים מפשע בבית הספר היסודי באובלדה, טקסס. ‏תפילותינו עם הקורבנות, משפחותיהם והעם האמריקני כולו".

שר החוץ יאיר לפיד התייחס לטבח בבית הספר בעיירה יובלדי שבטקסס: "כולנו הרוסים מהירי הנורא בטקסס. עם ישראל מתפלל עבור משפחות הקורבנות, קהילת יובלדי והעם האמריקני".

השר נחמן שי מסר: "נחרדתי לשמע על מסע הטבח הנוראי בטקסס, 14 ילדים ומורה נרצחו בידי אדם חמוש. זהו מעשה של רוע בלתי נתפס. מבקש להביע את צערי הרב ולשלוח תנחומי לעם האמריקאי האבל נוכח האסון הכבד".

תגיות:טקססאסוןירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה