חדשות בארץ

רע"מ דרשה וקיבלה: 740 מיליון שקלים לרשויות הערביות

אחרי שהקפיאה חברותה בקואליציה אבל הסכימה לתת לה "הזדמנות נוספת", הגיע שלב התשלום עבור רע"מ: סכום כמעט דמיוני של 740 מיליון שקלים לרשויות הערביות אושר ביום אחד בוועדות הכנסת

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)יו"ר רע"מ, מנסור עבאס (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

במהלך פגרת הכנסת, הודיעה רע"מ על הקפאת חברותה בקואליציה. בהמשך היא הסכימה לתת לקואליציה 'הזדמנות נוספת'. היום (שלישי) הגיע שלב התשלום: סכום כמעט דמיוני של 740 מיליון שקלים לרשויות הערביות אושר בוועדות הכנסת, זאת על פי דרישת רע"מ. מי שהתערב ודאג לקיום המהלך, תוך הסרת כל החסמים הבירוקרטיים, היה שר החוץ יאיר לפיד.

מדובר במאות מיליוני שקלים שאושרו ביום אחד, כחלק מתוכנית החומש לחברה הערבית, כאשר כבר מחר ועדת השרים לענייני החברה הערבית תתכנס ותאשר תקציבים נוספים.

התקציבים שאושרו בוועדות הכנסת כוללים: 200 מיליון שקלים ממשרד הפנים לרשויות המקומיות הערביות; 400 מיליון שקלים ממשרד השיכון לבנייה ותכנון ביישובים הערביים; 90 מיליון שקלים ממשרד הרווחה והשירותים החברתיים; ו-50 מיליון שקלים ממשרד המדע והמשרד לשוויון חברתי.

נציין כי למרות חזרתם לקואליציה, חברי סיעת רע"מ נעדרו אמש מההצבעה על חוק 'ממדים ללימודים'.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב על העברת הכספים שבוצעה לדרישת רע"מ: "כל דקה של בנט על הכיסא עולה לאזרחי ישראל מאות מיליוני שקלים לתומכי טרור, שוללי הציונות וסחטנות פוליטית. הגיע הזמן להחזיר את ישראל לימין".

בתוך כך, ח"כ יואב קיש (ליכוד) פנה ליועמ"שית הכנסת בטענה שהצעת המחליטים על העברת 25 מיליון שקלים לבתי חולים בנצרת, אזור מגוריה של ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי, נעשתה בניגוד לחוק. בכאן ב' נחשף הבוקר, כי הפעימה הראשונה לכספים שתקבל רינאוי-זועבי תעמוד על סך 25 מיליון שקלים שייועדו לבתי חולים בנצרת.

קיש דרש מיועמ"שית הכנסת "לפעול מול גורמי אכיפת החוק ולמצות את הדין עם העבריינים", כלשונו: "מדובר בהוכחה ברורה וחד-משמעית כי מדובר בכספים 'חדשים' שהובטחו במסגרת ההסכם הקואליציוני שנכרת עם ח"כ זועבי. הצדדים להסכם הקואליציוני עברו עבירה של מרמה והפרת  אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין".

תגיות:קואליציהיואב קישרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה