חדשות בעולם

יהדות אוקראינה אוספת את שבריה: משפחות הרוגים יהודים יקבלו מלגת קיום

בפדרציות הקהילות היהודיות באוקראינה הוחלט על מלגת קיום למשפחות שיקיריהן נהרגו במלחמה

  • כ"ג אייר התשפ"ב
קבורה עראית של יהודי במריופול (צילום: הפדרציה היהודית באוקראינה)קבורה עראית של יהודי במריופול (צילום: הפדרציה היהודית באוקראינה)
אא

שלושה חודשים מפרוץ מלחמת רוסיה באוקראינה, והקהילות היהודיות מנסות לשקם את השברים. בפדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה הוחלט היום (שלישי) כי כל משפחה של הרוג יהודי תקבל מלגת קיום חודשית קבועה בסך 12,000 גריבנה למשך שנה. נוסף על כך תקבל כל משפחה של הרוג יהודי סלי מזון ועזרה נוספים.

סכום המלגה, 12,000 גריבנה לחודש, הינו סכום מכובד השווה למשכורת חודשית ממוצעת באוקראינה. המלגה, כאמור, תינתן במשך שנה, והמלגות יועברו בהתאם לרשימות שיעבירו רבני הערים ושלוחי חב"ד.

כמו כן, בפדרציה ממשיכים במשלוח סיוע הומניטרי לעשרות אלפי בתי אב באוקראינה והם כוללים מזון ותרופות במשלוחים מיוחדים שמשוגרים כל העת ממרכזי הפדרציה בעיר דניפרו.

נוסף על כך, יהודים המתגוררים בעיר דניפרו לקחו על עצמם לומר קדיש במניין במשך שנה שלימה לעילוי נשמת היהודים שנהרגו במלחמה. ברובם המוחלט של ההרוגים, מדובר בכאלה שאין מי שיכול לומר קדיש אחריהם.

על פי ההערכות, עד כה קיפחו את חייהם במלחמה כ-15 יהודים אוקראינים. שני יהודים נהרגו בחרקוב ושניים נוספים בקייב והם הובאו לקבר ישראל תוך כדי הקרבה עצמית רבה של המעורבים בכך. במריופול נהרגו כמה יהודים, אך בשל ההפצצות העזות והתכופות לא היה ניתן לקבור את גופותיהם. אחרים נקברו קבורת עראי. עוד כמה יהודים מוגדרים נעדרים וסביר שאינם בין החיים.

תגיות:קבורהיהדות אוקראינהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה