חדשות בארץ

התכנון: פיצוץ רחפן חמוש על הרכבת הקלה והתנקשות בבן גביר

חוליית מחבלים, תושבי מזרח ירושלים, תכננו לבצע פיגועי ירי ולפגוע בישראלים, וכן להתנקש בחייו של ח"כ איתמר בן גביר

  • כ"ג אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חוליית מחבלים פעילי חמאס נעצרה: הבוקר (שלישי) הותר לפרסום כי בחקירה משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל נחשפה התארגנות טרור של פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים אשר תכננו לבצע פיגועים לעבר יעדים ישראליים במתווים שונים, וזאת באמצעות מספר חוליות נפרדות.

בין השאר, תכננו החשודים לבצע פיגועי ירי לעבר יעדים ישראלים ודמויות ציבוריות, לרבות כוונה לפגוע בח"כ איתמר בן גביר. עוד עלו כוונות לייצור מטעני חבלה לממש פיגוע חטיפת חיילים ועוד.

אחת מן החוליות אף רכשה רחפן לטובת חימושו ומימוש פיגוע באמצעותו, לעבר הרכבת הקלה בירושלים.

(צילום: דוברות שב"כ)(צילום: דוברות שב"כ)

מחקירתם של החשודים עלה כי חוליות אלו פעלו בהובלת רשיד רשק, פעיל חמאס בולט תושב העיר העתיקה בירושלים, אשר במקביל לפעילותו זו, תכנן יחד עם מנצור צפדי, פעיל חמא"ס מאבו תור, פיגוע ירי או התאבדות בירושלים.

בנוסף, התברר בחקירה כי חברי החולייה תכננו להסתתר בחברון או בג'נין לאחר מימוש הפיגועים אותם תכננו.

עוד עלה בחקירה בשב״כ ובימ״ר ירושלים במשטרה כי רשיד רשק הקים מערך של פעילים בירושלים שמטרתו- ביצוע הפרות סדר בשכונות מזרח העיר ובהר הבית במהלך חודש רמדאן האחרון, במטרה לערער את היציבות בהר הבית ובירושלים. בתוך כך, העבירו הפעילים זיקוקים רבים וכן דגלים וסרטי חמאס לשכונות מזרח העיר ולהר הבית לשימוש בעת הפרות הסדר במהלך חודש רמדאן.

מחוז ירושלים במשטרה ושב״כ עצרו 5 חשודים, פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים ובמהלך החקירה אף נתפסו הרחפן שהיה מיועד לביצוע פיגוע המטען ברכבת הקלה, מצלמה שיועדה לצילום החטופים, כספים וכן ציוד ארגוני של חמאס.

כתבי אישום חמורים הוגשו היום נגד המעורבים, המואשמים בגין קשירת קשר לביצוע מעשי טרור של רצח בנסיבות מחמירות וחטיפה לשם סחיטה, אימונים או הדרכה למטרות טרור, קשר למעשי טרור של חבלה בחומר נפיץ, הכנה לביצוע מעשה טרור של חבלה בחומר נפיץ, מתן אמצעים לביצוע פשע או עוון, חברות בארגון טרור, עבירות בנשק, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות.

על פי כתב האישום, הנאשמים, פעילי ארגון הטרור חמאס, החליטו על הקמתן של שתי חוליות צבאיות בראשותם אשר יבצעו פיגועים בישראלים. מטרות החוליה, בין היתר, היו חטיפת חיילים ישראלים לצורך ביצוע עסקאות חילופי אסירים, פיגועי ירי נגד כוחות הביטחון ואזרחים וחיסולו של חבר הכנסת איתמר בן גביר. בהמשך הקימו הנאשמים את החוליה, רכשו שני נשקי "איירסופט" מסוג רובהM16 , אימנו והדריכו את חברי חולייתו להשתמש בנשק.

מכתב האישום עולה כי השניים קשרו קשר לחבר מטען צינור לרחפן ולפוצץ אותו מעל הרכבת הקלה בירושלים או לפוצץ אותו מעל בתי יהודים בא-טור.

נוסף על כך, כחודשיים לפני הרמדאן חילקו השניים לצעירים זיקוקים, כרזות חמאס, דגלי חמאס ותמונות של מחמד דף, ראש גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, במטרה להכניס אותם להר הבית. כמו כן, בתחילת חודש הרמדאן השניים קנו רימון גז ורימון הלם, זאת במטרה לעשות בהם שימוש בעימותים נגד כוחות הביטחון בהר הבית. על פי כתב האישום, הנאשמים השתתפו בהתפרעויות ובעימותים בהר הבית במהלך מבצע שומר החומות לפני כשנה, הנאשמים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון בהר הבית.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "מילים יכולות להרוג. זה לא סוד שבמשך כל החודשים האחרונים לפיד ובנט מסיתים נגדי. כך לדוגמא לפיד קרא לי צאצא של יגאל עמיר ובנט מנסה להוציא אותי מתחום הלגיטימיות. עיתון הארץ מקדיש כל בוקר טור נגדי - על אנשי השמאל לדעת שמילים יכולות להרוג. מודה לכוחות הביטחון שסיכלו את נסיון הפגיעה בי, ומצפה שימשיכו לחקור את מאות קריאות ההסתה נגדי ולהעמיד לדין את המסיתים, המאיימים ושולחיהם. לא ארתע מאיומים וכוונות חיסול ואמשיך לפעול במאבקי הצודק למען עם ישראל".

תגיות:חמאסטרוראיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה