שידוכים וחיפוש זוגיות

"עד מתי אחכה לזיווג שלי? כמה סגולות אפשר לעשות?!"

בתוך כל ההשתדלויות, האם אנחנו זוכרים גם פשוט לזעוק אל ה'?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דני, רווק בן כ-30, צלצל אל המחלקה לייעוץ והכוונה. "אני עושה כל כך הרבה השתדלויות כדי לזכות לזיווג ולבנות בית נאמן. דיברתי עם שדכניות, נסעתי לדרום ולצפון להכיר את המתאימה, לא הייתי בררן מדי, נתתי צדקות ונהייתי ממש סגול מרוב סגולות. ובכל זאת נותרתי לבד. עד מתי?!", זעק מקירות לבו.

הבנתי אותו ואת הכאב שלו. פניתי אליו. "דני, תשמע סיפור. בחור מתיכון דתי עמד בכותל, כשלפתע הוא ראה גוי, שניכר עליו שהוא גוי, מתפלל בדבקות. לאחר התפילה כתב הגוי מספר מילים על דף קטן, והשחיל אותו באבני הכותל.

"הגוי עזב את המקום, והבחור הצעיר חמד לצון, ועשה מעשה לא יפה: הוא ניגש אל הכותל, ושלף את הפתק מהקיר, כדי לראות מה גוי מבקש מה'.

"הוא פתח, וראה שהגוי ביקש מהקב"ה שיודיע לו מהן התוצאות של משחק הכדורגל בין ליברפול למנצ'סטר... הבחור פרץ בצחוק, והחליט שהוא הולך על זה עד הסוף. הוא הלך וביקש מחבריו שיעזרו לו לברר את תוצאות המשחק. הם הרימו גבה, ולא הבינו מה קרה לחברם הבחור סיפר את מה שראה, והם החליטו לשתף פעולה. הם ביררו את התוצאה והחזירו את התשובה לבחור.

"הבחור ניגש למלון שהגוי התאכסן בו (הוא כתב את כתובת המלון על הפתק שהשאיר בכותל...), והכניס את הפתק מתחת לדלת חדרו. הוא המתין לרגע, ושמע את הגוי אומר: 'תודה, ה''.

"כשהבחור סיפר את הסיפור לחבריו בכיתה, כולם התפוצצו מצחוק. אך המורה נשאר רציני. 'עכשיו תבינו מהו כוחה של תפילה, אפילו של גוי: הוא התפלל בכוונה, בבחור נכנסה רוח שטות לעשות דבר כזה, הוא ניגש לאביו – שאני מכירו כאדם רציני מאוד – והוא שיתף פעולה, עד שהבחור הגיש את התשובה עד למקומו של הגוי במלון, בדיוק כמו שביקש. אז אתם צוחקים, אך תפילתו של הגוי נשמעה...'".

חיכיתי רגע כדי שמשמעות הסיפור תובן במלואה, ואז שאלתי את דני: "במשך כל שנות ההשתדלות שלך לזיווג, האם יצא לך להתפלל פעם אחת תפילה אמיתית מקירות לבך? סגולות הן תוספת, כלי עזר, הקלה מסוימת. ואין חלילה פסול להשתמש בהן. אבל הסגולות וההשתדלויות השונות לא יכולות להחליף את הידיעה הבסיסית: רק הקב"ה הוא זה שיכול להושיע אותנו מן המצוקות שלנו. האם היתה לך מחשבה שהישועה נמצאת רק אצל ה' יתברך, ואין אף אחד בעולם שיכול לעזור לך חוץ ממנו?".

דני שתק.

"בהצלחה, יקירי".

לייעוץ והכוונה ללא תשלום מהרב ירון יצחקוב וצוות המחלקה, חייגו 073-222123

תגיות:זיווגרווקותייעוץ הכוונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה