חדשות בארץ

מתח בקואליציה: "ממדים ללימודים" עולה להצבעה, עדיין אין רוב

מפלגת הליכוד הגישה הסתייגות לחוק, וציינה כי לא תתמוך בחוק אם הקואליציה תפיל את ההסתייגות

  • כ"ב אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חוק "ממדים ללימודים" עולה היום (שני) להצבעה במליאת הכנסת, ובקואליציה עדיין מנסים להשיג רוב.

סיעת הליכוד החליטה להגיש הסתייגות לחוק, ולדרוש שמלגת התמיכה תהיה 100% ולא 66%. משמעותה של התוספת היא 50 מיליון ש״ח: "באופן חריג קיימנו מו״מ עם הקואליציה והצענו לתמוך בחוק 'ממדים ללימודים' תמורת הגדלת המלגות ל-100% עבור לוחמים משוחררים. הלוחמים שלנו נותנים 100 אחוז ומגיע להם 100 אחוז", לשון הודעת הסיעה. "אם הקואליציה תפיל את ההסתייגות - נתנגד לחוק", הוסיפו בליכוד.

ב'ידיעות אחרונות' דווח כי בקואליציה בונים על כך שאחד מחברי הכנסת בליכוד יישבר ברגע האחרון, אך בשלב זה לא בטוחים שיצליחו להשיג את מספר האצבעות הדרוש כדי להצליח להעביר אותו.

במהלך ישיבת הממשלה אתמול, קרא ראש הממשלה בנט לחברי הליכוד לאפשר את העברת החוק: "מחר נביא את חוק ממדים ללימודים להצבעה בכנסת בקריאה שניה ושלישית. 16,500 לוחמים משוחררים ממתינים כרגע למילגת לימודים. אם חברי הכנסת של הליכוד יצביעו נגד - החוק ייפול והלוחמים לא יקבלו את המילגות.

"רבים מהלוחמים לא יוכלו להרשות לעצמם לגשת ללימודים בכלל, ואחרים, שהתחילו לימודים בהסתמך על הכסף הזה – פשוט ייתקעו ללא מענה. אבל אם חברי הכנסת של הליכוד והאופוזיציה יסכימו להימנע או להיעדר, רק לא להצביע נגד, החוק יעבור, והלוחמים יקבלו את מה שמגיע להם

"אני רוצה להבהיר - להצבעה נגד החוק אין שום השפעה על הקואליציה והממשלה, רק פגיעה בלוחמים. אני קורא לח"כים מהליכוד ומהאופוזיציה: אל תרימו ידיכם נגד החוק של לוחמי צה"ל", קרא בנט.

ראש האופוזיציה נתניהו אמר אתמול: "בנט ולפיד מוכנים לעשות הכל כדי לשרוד בשלטון ולצורך זה הם משלמים סכומי עתק מהכסף שלכם, משלמי המיסים, לשונאי ישראל ותומכי הטרור - כי הממשלה שלהם תלויה בהם", אמר נתניהו. "הם כבר שילמו 50 מיליארד שקל לעבאס, הם שילמו בשבוע שעבר 200 מיליון לטיבי לאיזה כביש שהוא דרש, והיום הם שילמו מאות מיליונים לזועבי. לזה יש להם כסף. אתם יודעים למה אין להם כסף? להצעה שלנו להשלים את המלגות ללוחמים ל-100%.

"זו בסך הכל תוספת של 50 מיליון שקל. זה הבית של בנט ברעננה, זה הסכום, כלום. לזה אין להם כסף, פתאום לזה הם צריכים את הליכוד. שיפסיקו לבלבל את המוח הצבועים האלה. שיכניסו את היד לכיס של זועבי, לכיס של טיבי ולכיס של עבאס, ויתנו 100% ללוחמים שלנו כי מגיע להם 100%. ואם הם לא יעשו את זה, הממשלה שלנו שנקים בקרוב בעזרת השם, הדבר הראשון שהיא תעשה היא תיתן 100% ללוחמים שלנו'', סיכם נתניהו.

"שיכניסו את היד לכיס של זועבי, טיבי ועבאס ויתנו 100% ללוחמים שלנו":

 

תגיות:קואליציההצבעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה