חדשות כלכלה

אירופה תקנה גז ישראלי ותשתחרר מהתלות ברוסיה

האיחוד האירופי וישראל מנהלים מו"מ מואץ על מכירת גז מישראל לאירופה דרך מצרים, כבר בחורף הקרוב

  • כ"א אייר התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ישראל והאיחוד האירופי מנהלים משא ומתן מואץ על מכירת גז ישראלי לאירופה דרך מצרים, כבר בעתיד הקרוב. בין הצדדים הוחלפו טיוטות וההערכה היא כי הסכם המסגרת ייחתם במהלך הקיץ. לאחריו, ייפתח משא ומתן בין חברות הגז עצמן, כך חושף עיתון 'ישראל היום'.

הגורם לאפשרות שישראל תספק גז לאירופה דרך מצרים היא תוצאה ישירה של מלחמת רוסיה באוקראינה. עם פרוץ המלחמה החליטו באיחוד האירופי להשתחרר מהתלות האנרגטית ברוסיה, שמספקת כ-40 אחוז מתצרוכת הגז של מדינות האיחוד.

על מנת לגייס גז בלי קשר כלכלי עם רוסיה, יצרו נציגי האיחוד האירופי קשר עם שרת האנרגיה של ישראל, קארין אלהרר, ועם שר האנרגיה המצרי, טארק אל מולא. אלהרר אף נועדה עם נציבת האנרגיה של האיחוד האירופי, קדרי סימסון, שם עלה הצורך הדחוף בגז טבעי לקראת החורף הבא שצפוי להיות קשה. בין היתר הבהירו האירופים, כי אם לא יאתרו די מקורות חלופיים, יחזרו לכרות פחם, על אף הנזק הסביבתי הרב הנגרם ממנו.

נראה כי כבר בחורף הקרוב ישראל תספק גז לאירופה. גורם המקורב למגעים אמר כי "אם לא יהיו תקלות בלתי צפויות, כבר בחורף הקרוב ישראל תמכור גז לאירופה. זו תפנית דרמטית ביחסי ישראל ואירופה, בדומה להשפעה שהייתה לגז על היחסים מול מצרים. ישראל עושה מאמץ לסייע לאירופה בשעת מצוקה, ויש לכך משמעות מדינית".

תגיות:גזאירופהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה