חדשות בארץ

אלפים קיבלו הודעת פייק מ"חברת החשמל", ונפלו בפח. האם אתם ביניהם?

מזה כשנה וחצי מתבצעים ניסיונות הונאה באמצעות הודעות פייק מחברת החשמל. סמנכ"ל החברה: "אנחנו שבים ומבקשים מהלקוחות להיות ערניים"

אא

ניסיון לסחוט אנשים דרך הודעות פייק בנייד הוא לא דבר חדש, אולם לא רק שהוא לא נעלם מהאופק, מסתבר שהרמאים לא מתייאשים ומנסים בכל דרך אפשרית להפיל אנשים בפח: אלפי אנשים קיבלו לאחרונה הודעת פייק בדואר האלקטרוני שלהם (מייל) שמציגה ללקוח טעות בתשלום החשמל האחרון - שלכאורה בוצע פעמיים. 

במסגרת ההודעה נקראו ישראלים רבים לקבל החזר כספי בשל אותה טעות, שעל מנת לקבל אותו יש צורך להיכנס לקישור מצורף ולמלא את פרטי כרטיס האשראי. 

מחברת החשמל נמסר כי מדובר בהונאה, וכי כל הלקוחות שהתפתו למלא את מספרי האשראי שלהם בלינק המצורף - נפלו למעשה בפח, ומסרו את פרטי האשראי שלהם לגורמים בלתי רצויים. "אנחנו מתמודדים עם נושא ההונאות מזה כשנה וחצי, ואלפי לקוחות כבר התבקשו בדרך זו למלא את פרטי האשראי שלהם ו'לא' - חשבונות החשמל שלהם יושעו ויגררו תביעות משפטיות. אנשים מפחדים להסתבך, אך לא עולה בדעתם להרים טלפון ולברר, וזו הטעות", אומרים בחברת החשמל. "כל קישור שאינו מוביל לאתר הרישמי של חברת החשמל בכתובת www.iec.co.il הוא פייק, ואין להתייחס אליו ברצינות".

עוד מבהירים בחברת החשמל כי כל הודעה/בקשה למילוי פרטי כרטיס האשראי - אינה יכולה להיות מטעם חברת החשמל, ובמקרים כאלה, אין להתייחס להודעות הללו ברצינות. "חברת החשמל פועלת לעדכן את כלל הלקוחות על כל ניסיון להונות אותם, ורואה את מעשי הנוכלות האלה בחומרה. אנחנו שבים ומבקשים מהלקוחות להיות ערניים", אומר סמנכ"ל השירות והשיווק בחברת החשמל, אורן הלמן. 

תגיות:חברת החשמלהודעהפייק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה