חדשות יהדות

"אתה אדם חשוך": סגן ראש עיריית תל אביב התנגד לחב"ד, ו’חטף’ מינון מגל ובן כספית

פוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו סגן ראש עיריית תל אביב-יפו ראובן לדיאנסקי - גרר אחריו עליהום ציבורי שבא מכיוון מפתיע: ינון מגל ובן כספית

אא

פוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו סגן ראש עיריית תל אביב-יפו ראובן לדיאנסקי - גרר אחריו עליהום ציבורי שבא מכיוון מפתיע: ינון מגל ובן כספית. 

לדיאנסקי, שגינה בחריפות את תהלוכת ל"ג בעומר שנערכת מדי שנה בשנה בעיר על ידי חסידי חב"ד, טען כי הוא רוצה את המרחב הציבורי 'נקי' מהפעילות הזו. “אני רוצה שהמרחב הציבורי לא יהיה קודש לחב”ד. בשנים האחרונות הם מקימים דוכנים בימי שישי, מציבים חנוכיות במרחב הציבורי. בל”ג בעומר, בשנים האחרונות, הם עושים מופעים. כ־20 תהלוכות לערך, הם אמורים לעשות היום ומחר”.

עוד הוסיף לדיאנסקי ואמר כי העירייה צריכה לאפשר לזרמים נוספים וגופים אחרים, לעשות אירועים במרחב הציבורי. "ראיתי פרסומים שאין שם לא יוצרות ולא זמרות ולא שחקניות, הכול זה גברים. מבחינתי זה בעיה. זה המרחב הציבורי והוא צריך להיות מנוהל בצורה נכונה, ולתת ביטוי לעוד זרמים. לחב"ד אין מונופול".

בהמשך השיחה הוסיף לדיאנסקי ואמר כי הוא נגד זה שבאירועים של חב"ד מתפרסמים פרסים והגרלות שונות. "הדברים האלה הופכים את המרחב הציבורי לנכס בידיים של גוף אחד, שמייצג זרם אחד מסוים. אני הייתי רוצה שהרפורמים והקונסרבטיבים יעשו אירועים במרחב הציבורי בהמוניהם".

בתגובה לטענה הזו שאל מגל בתמיהה: "מישהו מנע מהם לעשות אירועים?", ולדיאנסקי השיב כי העובדה שחב"ד זוכה מדי שנה בבמה הזו, נעוצה בעובדת היותו של הארגון בעל אמצעים ומשאבים שאין לארגון אחר. אם חב"ד רוצים לשכור אולם ולעשות מסיבה או חגיגה באולם פרטי משלהם, שיעשו את זה. אני לא רוצה שכל דבר שקשור ביהדות יהיה רק חב"ד".

בנקודה זו איבד מגל את סבלנותו וסינן: "דעתי היא שאתה בן אדם חשוך", ובתגובה אמר לדיאנסקי בזלזול: "בסדר. ואתה בן אדם נאור, שמענו עליך די הרבה".

מי שהפתיע לחלוטין הוא דווקא בן כספית, שברבים מן המקרים דווקא מצטרך לצד ההפוך אך הפעם אמר כי "ההיטפלות לתהלוכות חב"ד היא טיפשית ומיותרת".

תגיות:ינון מגלחב"דבן כספיתתהלוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה