חדשות יהדות

יש כבוד: נטע איגר בן ה-16 ויתר על השתתפות בתחרות יוקרתית בגלל השבת

נטע איגר, תלמיד בכיתה י"א, כימאי מצטיין, התכונן לתחרות באולימפיאדת מנדלייב הבינלאומית בכימיה במשך 3 שנים. ברגע האחרון ויתר על השתתפותו כיוון שהמבחן נערך בשבת

  • ט"ו אייר התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נטע איגר, תלמיד נבחרת ישראל בכימיה בטכניון ואודיסיאה במכללת תל חי, הצטיין בשני השלבים הראשונים בתחרות אולימפיאדת מנדלייב הבינלאומית בכימיה. כיוון שהמבחן השלישי והמסכם נערך בשבת – ויתר נטע על השתתפותו.

סיון רהב מאיר פרסמה את הסיפור, שנשלח אליה על ידי נחמה שפילמן, מנהלת החינוך החברתי בקיבוץ טירת צבי.

"נטע איגר, נער בכיתה י"א מהקיבוץ, נסע להתחרות בחו"ל באולימפיאדת מנדלייב הבינלאומית בכימיה", תיארה שפילמן, וציינה כי נטע הוא צאצא של הרב עקיבא איגר שהיה מפורסם בגאונותו.

אל התחרות היוקרתית נשלחו מישראל 6 כימאים צעירים הטובים ביותר במדינה, וביניהם נטע. "הוא הצטיין בשני השלבים הראשונים אבל לצערנו מבחן המעבדה השלישי והחשוב נערך בשבת האחרונה", הוסיפה שפילמן.

"למרות ההבטחות המוקדמות לאפשר לנטע להיבחן ביום שישי או במוצאי שבת, בפועל לא איפשרו לו לעשות זאת. לדעתנו ישראל צריכה להתעקש על כך כמדיניות רשמית, ולא כטובה פרטית לנטע.

"בסופו של דבר, נטע לא ניגש למבחן בשבת", המשיכה שפילמן. "מבחינתנו - הוא עמד במבחן אחר. בקיבוץ ובבית הספר שלו בשדה אליהו מכינים לו קבלת פנים של אלוף העולם. הוא התכונן לתחרות הזאת שלוש שנים תמימות, הוא כימאי מצטיין, והלילה הוא ממריא חזרה לארץ, בלי גביע, אבל עם הרבה אמונה ונאמנות לערכים".

תגיות:ויתורתחרותכימייהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה