חדשות בארץ

יאיר מימון שחיסל את המחבל בתקוע: "זה מה שאשתי ואני עשינו 10 שעות לאחר חיסול המחבל"

"העם צמא לניצחון", אומר יאיר מימון, שחיסל את המחבל בתקוע, "אנחנו צריכים לספר לעם סיפור של ניצחון"

  • ט"ו אייר התשפ"ב
תקוע (צילום: גרשון אלינסון)תקוע (צילום: גרשון אלינסון)
אא

יאיר מימון, שחיסל בשבוע שעבר את המחבל שעמד בפתח ביתו, נשא דברים בהקמת שדולת "הניצחון הישראלי" בכנסת. בדבריו, אמר מימון כי "העם צמא לניצחון".

"לא בא לדבר על עצמי, אבל זה קרה לי, אז אני אספר את הסיפור", פתח מימון את דבריו. "יום ראשון שעבר, אני ואשתי יושבים במרפסת וקולטים מחבל שמטפס על הגדר בתקוע. קראתי לו והוא המשיך לטפס והבנתי שאנחנו באירוע פח"ע, דרכתי את הנשק, יצאתי מהבית, ושם חיסלתי אותו. זו בעיניי הצלחה ואני מקטלג אותה כהצלחה.

"עשר שעות לאחר מכן אני ואשתי קמים מהמיטה, שותים קפה, ובהומור שחור צילמנו את עצמנו ורשמנו: 'מחכים למחבל הבא', עם קריצה, בעיניי זה ניצחון, אחרי ההצלחה הגיע ניצחון", הוסיף מימון.

"מה שזה עשה", מציין מימון ומתאר את השמחה שפרצה ביישוב בעקבות כך. "מה שקרה לאחר התמונה והדהים אותנו זה השמחה העצומה ואהבה שקיבלנו באופן ללא פרופורציה. זה הביא לנקודה שהעם צמא לניצחון. זה לקח אותי למלחמת העולם השנייה, שהרוסים ספגו מכות איומות וידעו לייצר נצחון.

"כוחות הביטחון עושים הצלחות נפלאות, אבל אנחנו צריכים לספר לעם סיפור של ניצחון. שאלתי את עצמי לאחר מכן אם אותו בחור בוחר לבוא ולרצוח אותי, מה המוטיבציה שלו? הרי אם ישיטו יד - הם ישפרו את החיים שלהם. הפלסטינים מספרים לעצמם סיפור שעוד פיגוע אחד, והניצחון שלהם מעבר לפינה. הם רואים אותנו כזמניים, כמו האנגלים והעותומנים והצלבנים, הם אומרים: 'אנחנו נחכה 2000 שנה, הם לא יהיו פה'.

"אני לא אסטרטג וביטחוניסט", המשיך מימון, "אבל אני כן יודע שהדרך שאנו יכולים להוריד אותם מהסיפור המדומיין היא לומר שאנחנו לא מתביישים מהניצחון, ואנחנו מושיטים יד למי שרוצה לעשות שלום, אבל מצד שני נכה את מי שירצה להכות אותנו"

שדולת "הניצחון הישראלי" הוקמה הבוקר בכנסת, והיא מושקת ביוזמת "פרויקט הניצחון הישראלי" השדולה לחיזוק תודעת הניצחון הישראלי. בראש השדולה יעמדו ח"כ צבי האוזר, ח"כ יובל שטייניץ וח"כ יבגני סובה.

תגיות:מחבליאיר מימון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה