חדשות בארץ

אור ירוק לרכבל לכותל: בג"ץ דחה את העתירות נגד הפרויקט

שלושת שופטי ההרכב קבעו כי אין מקום להתערבות שיפוטית בהחלטת הרשויות לקדם הקמת רכבל לכותל המערבי. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בירך על החלטת בג"ץ: "נמשיך לקדם במרץ את פרויקט הרכבל"

הדמיית הרכבל (קרדיט: הרשות לפיתוח ירושלים)הדמיית הרכבל (קרדיט: הרשות לפיתוח ירושלים)
אא

בג"ץ דחה היום (ראשון) את ארבע העתירות שהוגשו נגד התוכנית להקמת רכבל לכותל המערבי. בכך, למעשה, ניתן אור ירוק להמשך קידומו של הפרויקט.

העתירות ביקשו לבטל את ההחלטות שהתקבלו על ידי הממשלה, ועדת השרים לענייני תכנון, בנייה, מקרקעין ודיור והות"ל בעניינה של התוכנית. הן טענו, כי הרכבל אינו מתאים לסביבת העיר העתיקה ויסב פגיעה נופית לאזור. השופטים יוסף אלרון, ענת ברון ואלכס שטיין קבעו, כי אין מקום להתערבות שיפוטית באופן בו בחרו מוסדות התכנון לאזן בין השיקולים הרבים הנוגעים לסוגיה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בירך על החלטת בג"ץ: "נמשיך לקדם במרץ את פרויקט הרכבל, שבאמצעותו ניצור מענה תחבורתי לעומסי התנועה הכבדים ונאפשר גישה קלה לכותל ולעיר דוד. כפי שהרכבת הקלה משרתת את כולם, כך יהיה עם הרכבל שיביא עמו בשורה תחבורתית לתושבי ירושלים כולה, ולמבקרים בה שייהנו מהפעלתו".

תוכנית הרכבל נועדה להציע פתרון לבעיית הנגישות הקשה לאגן הדרומי-מזרחי של העיר העתיקה – אזור הכותל, שער האשפות ועיר דוד – ומתוכננת לתת מענה למטיילים, תושבים ולתיירים.

על פי התוכנית, הרכבל ינוע במהירות של 21 קמ"ש לאורך תוואי של 1.4 ק"מ, ויכלול 3 תחנות נוסעים. הוא יצא לדרכו ממתחם תחנת הרכבת הישנה במערב העיר, יעבור מעל גיא בן הינום ויגיע לתחנה השנייה בהר ציון. משם ימשיך לאורך חומת העיר העתיקה, ויסיים את מסלולו בתחנה שתוקם במרכז קדם של עמותת אלע"ד בעיר דוד. 73 הקרוניות של הרכבל המתוכנן – לכל אחת מהן קיבולת של 10 נוסעים – יוכלו להסיע עד 3,000 נוסעים בשעה לכל כיוון. משך זמן הנסיעה – כ- 4.5 דקות.

תגיות:העיר העתיקהירושליםהכותל המערבירכבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה