חדשות בארץ

3 שנים לאחר שנפל בעזה: שמו ותמונתו של הקצין שהציל את חיי חבריו הותרו לפרסום

הבוקר חשף דובר צה"ל את שמו ותמונתו של קצין צה"ל שנפל בפעילות מבצעית מיוחדת ברצועת עזה: סגן-אלוף מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל

  • י"ד אייר התשפ"ב
מחמוד ח’יר אל-דין בשירותו הצבאי (צילום: דובר צה’’ל)מחמוד ח’יר אל-דין בשירותו הצבאי (צילום: דובר צה’’ל)
אא

סגן-אלוף מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל הוא קצין צה"ל שנפל בעזה ב-11 בנובמבר 2018 – כך חשף הבוקר (ראשון) דובר צה"ל.

מחמוד, בן 41 בנופלו, שירת כקצין, לוחם וכמפקד במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין. הוא נפל במהלך פעילות מבצעית מיוחדת ברצועת עזה לפני 3 וחצי שנים. על פעילותו במבצע זה קיבל ציון לשבח.

ב-11 בנובמבר 2018 נכנס כוח ממערך המבצעים המיוחדים של צה"ל לאזור ח'אן יונס ברצועת עזה. הכוח נסע במכונית מסחרית עם מזון. כוח חמאס עצר אותם לבדיקה, ולאחר שעוררו את חשדם הגיעו למקום אנשי חמאס נוספים. הכוח המיוחד פתח באש על מנת להיחלץ מהמקום, והרג שבעה מחבלים. במהלך חילופי הירי נהרג בשוגג סא"ל מחמוד מירי לוחמי צה"ל.

כוחות חמאס זיהו את כוח צה"ל, שמנה שבעה לוחמים דוברי ערבית. לאחר שזוהו, ניסו הלוחמים להתחיל במילוט בחזרה לשטח הישראלי, אך מצאו את עצמם מוקפים במחבלים פלסטינים. סא"ל מחמוד קיבל החלטה דרמטית שעלתה לו בחייו, אך בזכותה הוא הציל את חבריו לצוות. הוא פתח ראשון באש כדי לגונן על חבריו ותוך כדי כך נחשף. כך, מחמוד אפשר לחבריו לקפוץ מן הרכב כדי שיוכלו להסתער על מחבלי החמאס. כתוצאה מכך ותוך כדי חיפוי הוא ספג את כל האש ונהרג.

מטוסי חיל האוויר תקפו את המחבלים, ובמקביל - מסוק יסעור של חיל האוויר ועליו לוחמים ורופא מיחידה 669 חילצו אותם חזרה לישראל.

על פי העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", הכוח המיוחד של צה''ל נכנס לרצועה דרך מעבר ארז תוך שימוש בתעודות זהות מזויפות. הלוחמים נכנסו לעזה בזמנים שונים, הבריחו את הציוד דרך מעבר כרם שלום, והציבו מכשירי ריגול והאזנה בעזה ועשו זאת בהסוואה של חברת תקשורת פלסטינית. חקירת החמאס העלתה כי הכוח החשאי חדר עם רכב שלושה קילומטרים מהגבול.

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי העניק לסא"ל מחמוד ציון לשבח על פעילותו במבצע זה, לאחר שהפגין אחריות, מנהיגות, קור רוח, ואומץ לב עילאי תחת אש על מנת להגן על חבריו, מתוך יוזמה וחתירה למגע. אלמנתו של מחמוד, נאהד, קיבלה את העיטור לאחר מותו.

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב הבוקר בטוויטר: "עברו שלוש וחצי שנים מאז שסגן אלוף מחמוד חיר אל-דין ז"ל נפל בקרב במבצע סודי בחאן יוניס, ורק עכשיו מותר לנו לגלות את שמו ולהודות לו על תרומתו ומסירותו לביטחון המדינה. מחמוד ז"ל היה לוחם בסיירת צנחנים ואחר כך צמח בשורות הצבא להיות סגן אלוף במערך המבצעים המיוחדים של צה"ל. גיבור ישראל שעוטר לאחר מותו בצל"ש הרמטכ"ל. יהי זכרו ברוך".

תגיות:עזהקצין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה