עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזה יונק יכול לעוף?

איך נחש הקוברה רוקד, מהי חשמלית, ואיזה צמח מקפל חרקים? 5 עובדות שלא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם איך נחש הקוברה רוקד? בהודו נפוצים מופעים שבהם אדם מנגן בחליל, ולמולו "רוקד" נחש קוברה שיוצא מתוך סל, מבלי להכיש אותו. האמת היא שהנחשים אינם שומעים כלל את הנגינה, אלא רק חשים את הרעידות שנוצרות מהצלילים, מה שגורם להם לנוע במעין ריקוד. ועוד סוד קטן: מהנחשים הללו מסירים את הארס טרם ההופעה, כדי לא לסכן את הנגן.

הידעתם איזה צמח מקפל חרקים? צמח טללית הפסגות הוא צמח ייחודי שגדל על אדמה שופעת מים, אך בעלת מיעוט של חומרים מזינים. לכן טללית הפסגות טורפת חרקים, לצורכי הזנה, והיא מפתה אותם באמצעות נוזל מסוכר שנראה כמו טל על עליה. כשהחרק נדבק לסוכר, העלים מגלגלים ו"מקפלים" אותו אל מרכז הצמח.

הידעתם מיהו היונק היחיד שמסוגל לעוף? זהו העטלף, שהוא גם היונק היחיד בעל כנפיים. למרות יחסי הציבור הרעים שלהם, העטלפים לרוב אינם מזיקים לאדם – ואפילו מועילים לו, כיוון שהם ניזונים ממזיקים שונים, ולמעשה מדבירים אותם.

הידעתם מהי החשמלית? בעבר היו נפוצות באירופה חשמליות – מעין אוטובוסים שנסעו באמצעות חשמל, אותו קיבלו מכבלים שנמתחו לאורך המסלול שלהן, ושאליהם היו מחוברות. כיום, מרבית החשמליות מוחלפות ברכבות קלות, היעילות יותר למטרה זו.

הידעתם כמה פעמים מאכילה ציפור את גוזליה? כאשר בוקעים הגוזלים, הם חלשים מאוד, וזקוקים להרבה מאוד מזון. הוריהם עפים שוב ושוב כדי להביא להם חרקים, תולעים וזחלים – עשרות, ואפילו מאות פעמים בכל יום. שיא ההאכלות שייך ככל הנראה לירגזי, שמאכיל את גוזליו כ-900 פעמים ביום.

תגיות:עטלףעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה