חדשות בארץ

המשפחות השכולות מהפיגוע בבני ברק: "התרסקנו לחלוטין. אנא הצילו חיי אדם"

משפחתו של הקדוש יעקב ישראל שלום הי"ד שיגרה מכתב נוקב לשופטת חיות. משפחת יחזקאל השתתפה בדיון בבית המשפט העליון, ונשאה דברים מדם ליבה. הדיון הסתיים ללא הכרעה

  • י"א אייר התשפ"ב
הלווית נרצחי הפיגוע בבני ברק (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)הלווית נרצחי הפיגוע בבני ברק (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
אא

בית המשפט העליון דן היום (חמישי) בעתירה של משפחת המחבל, שביצע את הפיגוע הנורא בבני ברק לפני כחודש, נגד הריסת ביתם. לטענת משפחת המחבל, חלק מהדירה משמש כבית עסק ולכן אין להורסו, עוד נטען, כי מדובר בעונש לא מידתי וחובה להרוס רק חלק קטן מהבית. וכן שההרס יפגע בדוד המשפחה.

בדיון עצמו השתתפו אחיותיו של הרב אבישי יחזקאל הי"ד, ושכנעו את השופטים כי הריסת בית המחבל חייבת לצאת אל הפועל משום שזה יגרום להרתעה רבה.

יפית, אחותו של הנרצח אבישי יחזקאל הי"ד, הגיבה לטענה כי הריסת הבית תפגע בדוד המשפחה. היא זעקה מדם ליבה לעבר השופטים: "מה עם הפגיעה בדודים שלי? בהורים שלי? במאות ואלפי ילדים בבני ברק? בתלמידי הרב, שבוכים כעת על רבם האהוב שנפטר?"

במהלך הדיון התייחסו השופטים לכך שאביו של המחבל לא הסתייג ממעשיו של בנו. כאשר הוצג פוסט של אבי המחבל, שהודה למי שניחם אותו על מות בנו, ניסתה הפרקליטה לגמד את הפוסט, ואמרה לשופטים: "בסוף מדובר באבא שאיבד את בנו". אולם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות לא השתכנעה והיא הגיבה בכעס: "זה טקסט מקומם, הוא התגאה בבן שלו".

נציגת המדינה אמרה: "האב תומך ולא מסתייג ממעשה הבן. בפסיקה נקבע שהתמיכה בדיעבד של בני המשפחה היא שיקול שצריך לשקול בנוגע להרתעה שיש בהריסת הבית".

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו שמייצג את משפחות הנפגעים בפיגוע, מסר: ''הרס בתי מחבלים הוא כלי מציל חיים ומהווה הרתעה. ההרתעה חלה רק כשהבית כולו נהרס ובאופן מהיר ומיידי. אנחנו קוראים לנשיאה חיות עוד היום להוציא פסק דין שמאפשר באופן מידי להרוס את הבית כולו ולא למשוך את ההחלטה עוד זמן רב ולגרום להרתעה להתפספס''.

במקביל, בני משפחתו של הקדוש הרב יעקב שלום הי"ד שגרו מכתב לנשיאה חיות, וביקשו ממנה לא לרחם על משפחת המחבל.

"לפני למעלה מחודש נרצח בנינו, אחינו, ואבינו בפיגוע הקשה בבני ברק הרב יעקב ישראל שלום", כתבו. "איננו אנשי קול ומדון, ואיננו חפצים בנקמת דם אלא בנקמת הבורא. יחד עם זאת לא ניתן להתעלם מכך שהמחבל הארור פגע בנו קשות וריסק משפחה שלימה, ביחד עם עוד ארבעה משפחות. יהודים וערבים ונוצרים. המחבל קטל ורצח אנשים מתוך רוע שנאה ובלי שום רחמים. הוא ניסה לפגוע בנשים, בילדים ובכל מי שרק ראה. המחבל לא חס ולא חמל. אנחנו התרסקנו לחלוטין.

"הזיכרון עדיין טרי והפצע מדמם, כי רק כעת יצאנו מיום ה־30 להירצחו של היקר לנו. ובכל זאת, אנו עם אחד ומשפחה אחת, משפחת השכול. בכאב שלא נגמר, שהלב מסרב להכיל וממאן להינחם.

"הזיכרון מלווה אותנו בכל יום ובכל רגע", אמרו. "יעקב היה המשענת של המשפחה כולה לאחר פטירת אביו מקורונה לפני כשנה וחצי. תמיד היה משרה סביבו נעימות, רוגע ושמחה, לא כעס ולא הרים קול, קיבל הכול באמונה ובאהבה. ובחינוך ילדיו לאהבת ד' ותורתו לא ידע פשרות, והשריש בהם אהבת תורה עמוקה ואמיתית, תוך כדי תמריצים לאירועי סיום מסכתות מושקעים לכבודה של תורה, המעודדים להמשך התמדה ועלייה רוחנית.

"העיניים מתמלאות דמעות והלב מסרב להאמין שיותר לא נפגוש בדמותו האצילית והקורנת, ואת חיוכו החם והנעים שתמיד שפע אהבה לכל סביבתו וסחף בקסמו האישי אל האושר הפנימי שלו", לשון בני המשפחה. "יעקב השאיר לנו מורשת עצומה ביחסים שבין אדם לחברו, לימד אותנו שגם במעשים קטנים בונים דברים גדולים וזכה גם בלכתו לקדש שם שמיים. הלב הומה בגעגועים עמוקים לקולו הנעים ולצחוקו המתגלגל שנדמו לנצח. אצילות נפשו המיוחדת, מעשיו הטובים ומידותיו התרומיות נצורים בלבנו לעד".

"את כל זה המחבל הארור הרס במחי יד", כתבו בני המשפחה. "אנחנו דורשים להחמיר את ההרתעה. אכן ביתנו נהרס אולם אנחנו נלחמים שלא יצטרפו אלינו עוד. לצערנו בחודש האחרון כבר הצטרפו אלינו עוד רבים ועלינו למנוע מעוד ועוד להצטרף למשפחת השכול. אנחנו דורשים ממכם אל תימנעו את ההרתעה. אל תפגעו בזכר יקירינו. מנעו את הפיגוע הבא. אשרו להרוס את בית המחבל כדי שהמחבל הבא יחשוב פעמיים ושלוש וימנע מלבצע את הפיגוע הבא, נכון זה לא מרתיע את כל המחבלים אולם את חלקם בוודאות כן ובזכות כך ניצלים חיי אדם. אנחנו קוראים לכם הצילו חיי אדם".

שופטי ההרכב החליטו לקבל את בקשת המשפחה לצירוף המכתב, והוא תויק בתיקי השופטים והעתק ממנו נשלח לצדדים. הדיון עצמו, כמור, הסתיים ללא הכרעה.

תגיות:בית המשפט העליוןהפיגוע בבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה