חדשות יהדות

בגלל התפילין בתיקיהם: סוכני ביטוח יהודים עוכבו, ולא הורשו להיכנס לירדן

שבעה סוכני ביטוח שניסו להיכנס לירדן עם קבוצה של 40 סוכנים - עוכבו ולבסוף לא הורשו להיכנס לירדן, בגלל התפילין שנשאו עמם. "אמרו לנו שהם לא מוכנים שסממן דתי ייכנס לארצם"

אא

שבעה סוכני ביטוח שיצאו מטעם מקום עבודתם לטיול בירדן, בקבוצה של 40 סוכנים - הוחזרו בחזרה לארץ לאחר שבמעבר הגבול לירדן התגלה כי בתיקם יש זוגות תפילין. 

"בחיים לא קרה לי כזה דבר", סיפר אחד הסוכנים, בחור בשם עמית, בשיחה עם N12. הירדנים בדקו את התפילין אך כשסיימו את הבדיקות שלהם, נאמר לסוכנים כי הם לא יכולים להיכנס לירדן. "הם לקחו את התפילין ולקחו את הדרכונים, והכניסו אותנו לאיזה חדר. ראיתי עוד כמה חברים שעברו לפני בבידוק, והם אמרו שהם לא מוכנים שנכניס את התפילין, כי זה סממן דתי ואסור להכניס אותו לירדן. התירוץ שלהם היה שזה בגלל מידע מודיעיני שעלולים לפגוע בנו". להפתעם, גילו הישראלים כי הירדנים מציעים להם להשאיר את התפילין כדי שהם יחזירו אותם לישראל. 

אלא שהם סירבו בתוקף. 

עמית, שמניח תפילין כבר 28 שנה, סיפר כי כבר מההתחלה היה ברור שהולכים לעשות להם בעיות. "הם ביקשו מאיתנו לפתוח את המזוודות, הוציאו את התפילין ושמו בצד. הם חיפשו רק את התפילין, ושמו בצד. הם פשוט חיפשו רק את התפילין. הסברנו להם שנניח את התפילין רק בחדר וזה חשוב לנו לדת, והם פשוט לא הסכימו. הם גם לא התייחסו בכבוד אל התפילין".

בשלב מסוים, כשעמית ראה שהבודק במסוף מתייחס בצורה מזלזלת לתפילין, הוא העז ואמר כי "זה משהו שקדוש לנו", אבל לדבריו - הבודק לא התייחס. "זו הייתה הרגשה ממש לא נעימה. בחיים לא קרה לי דבר כזה, באף מקום שהייתי בעולם. זה הזוי שבאים ועושים לך משהו כזה בנוגע לדעת שלך, למשהו שאתה מאמין בו. אני מניח תפילין  מהבר מצווה, כבר 28 שנה כל בוקר. אם היו עושים את זה לנוצרי או מוסלמי, אני בטוח שהיה פה סיפור שלם ובלאגן", הוא מסכם. 

תגיות:סערהירדןתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה