חדשות בארץ

הקואליציה הפילה את חוק "איסור פינוק מחבלים"

חוק "איסור פינוק מחבלים" הופל במליאת הכנסת על ידי הקואליציה. החוק היה אמור לעצור את התנאים המשופרים להם זוכים מחבלים בכלא הישראלי

  • י"א אייר התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

הקואליציה הפילה אמש (רביעי) את חוק "איסור פינוק מחבלים", לאחר ש-62 חברי כנסת הצביעו נגד לעומת 51 שהצביעו בעד.

החוק היה אמור לעצור את התנאים המשופרים להם זוכים מחבלים בכלא הישראלי. החוק ביקש לקבוע שמהרגע שהמחבל מקבל תמלוגים או משכורות מהרשות הפלסטינית הוא יאובחן כאויב של מדינת ישראל ותנאי הכליאה שלו יהיו במינימום הנדרש ולא מעבר לכך. כלומר: ביטול מעמד ה"דובר”, איסור כליאה על פי שיוך אירגוני, צמצום הפקדות קנטינה סנקציות על הפרת סעיף זה. ביטול ה"חפלות”, איסור בישול ואכילה קבוצתית, צמצום תדירות הביקורים ואיסור מגע עם מבקרים, צמצום שידורי טלויזיה לשידורים ישראליים מפוקחים בלבד, צמצום שהייה מחוץ לתא, ביטול מוחלט של שחרור מינהלי וכן עיגון בחקיקה של איסור לימודים בכלא, למעט בגרויות לקטינים.

בשבוע האחרון פנו משפחות נרצחי הפיגוע באלעד לחברי הכנסת, והתחננו כי יצביעו בעד החוק. גלית גול, אלמנתו של בועז גול הי"ד, ביקשה זאת מראש הממשלה נפתלי בנט באופן אישי.

משפחות שכולות נוספות שלחו פניות אישיות וכאובות לחברי הכנסת. דבורה גונן ואורית אטינגר-מרק הגיעו בעצמן לכנסת כדי לשכנע את חברי ימינה ותקווה חדשה להעביר את החוק.

החוק, שיכול היה לסייע רבות בעצירת הטרור, נפל. לאחר נפילתו, זעמה יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ אורית סטרוק: "רחובות ישראל מדממים, המחבלים חוגגים, המשפחות השכולות זועקות, וחברי הכנסת של הקואליציה מיישרים קו עם מועצת השורא ועם אחמד טיבי יועצו של ערפאת.

''שאלתי היום מה המחיר ששילמה הקואליציה לרע"מ על ההצבעות היום. ומה המחיר ששילמה לאחמד טיבי על ההצבעות ביום שני. הנה התשובה, הנה המחיר: הקייטנה בכלא חייבת להימשך כי הקואליציה חייבת להימשך'', לשון סטרוק.

תגיות:נפתלי בנטבית כלאמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה