חדשות בארץ

האם יאיר לפיד מאמין שהרוטציה תתממש? זו תשובתו לעמית סגל

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד אמר אתמול בראיון כי הוא מאמין שהרוטציה תתממש, וכי אם יהיה ראש ממשלה – הוא יעבור למעון הרשמי בבלפור

  • י"א אייר התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

"הסכנה הגדולה ביותר לישראל זה ממשלת בן גביר-ביבי" – כך אמר אמש (רביעי) שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, בראיון שהעניק לפרשן הפוליטי עמית סגל בחדשות 12.

לפיד ציין שהוא מאמין שהרוטציה תתממש, אך הדגיש: "זה מצריך עבודה פוליטית יום-יומית, קשה, מורכבת. אנחנו יודעים לעשות אותה, אנחנו נמשיך". לפיד הוסיף וציין שאם אכן יתמנה לראש ממשלה, הוא יעבור למעון הרשמי בבלפור.

ראש הממשלה החליפי הכחיש את הדיווחים שיש קרב סמוי בינו לבין בנט על השאלה איזה צד יפרק את הקואליציה. "אחד הדברים שהזמן מלמד אותך זה להתעלם מהרעשים. זה ספינים כאלה של 'נדאג לסכסך אותם, נדאג לגרום להם לריב'. אני עם שותפים שאני מאמין להם ומאמין בהם", אמר.

לדבריו, אין כל בעיה להסתמך על הרשימה המשותפת, וכל ממשלות ישראל נהגו כך. על התלות של הממשלה במועצת השורא של מפלגת רע"מ אמר לפיד: "כל מפלגה בישראל יש לה גוף מייעץ כלשהו, זה חלק מהתפקיד".

ראש הממשלה החליפי התייחס ליממה המתוחה שחלפה על הקואליציה סביב איומי הפרישה של רע"מ. "ידענו מהיום הראשון שהעובדה שבפעם הראשונה יש מפלגה ערבית בקואליציה יהיה תהליך קשה ויהיה תהליך מורכב", אמר לפיד. "ההתנהלות שלי היא לא מול מועצת השורא. אני מתנהל מול מנסור עבאס, מול ואליד טאהא, מול המפלגה עצמה. היה תהליך ארוך ומייסר אבל בסופו של דבר יש תוצאה טובה".

עמית סגל הזכיר ללפיד שאת הממשלה הקודמת תקף באמרו ש"מועצת גדולי התורה הם הבוסים האמיתיים של הממשלה". "האם מועצת השורא עדיפה?", שאל את לפיד.

"אני לא עושה השוואות כאלה", התחמק ראש הממשלה החליפי. "דיברתי על זה שהולכים כולם, יושבים אצל רבנים לבקש אישור – ראשי ממשלות וכו'. אני לא הייתי במועצת השורא".

עמית סגל לא וויתר: "אמרת על הרב קנייבסקי שכל המדינה מחכה לראות מה הוא יחליט. מה שונה כל כך?", שאל את לפיד.

"יש פה תהליך שבו מדינת ישראל לאט לאט מתרגלת לדבר חדש, והוא חשוב מאין כמותו. 20% מתושבי המדינה הם ערבים. יש להם ציבור, יש להם מנהיגי ציבור. אני מנסה להגיע למצב שבו מדינת ישראל מתפקדת לא על בסיס של שנאה, לא על בסיס של גזענות, אלא על בסיס של דו קיום ושיתוף פעולה. זה תהליך מורכב".

על העובדה שממשלת ישראל מחזרת אחרי הרשימה הערבית המשותפת, אמר לפיד: "מה שקורה היום זה שכמו כל ממשלות ישראל אנחנו עובדים עם כל מפלגות הבית". בהמשך דבריו לא שלל את האפשרות שיסתמכו על המפלגה לצורך העברת התקציב הבא.

"האם בל"ד והמשותפת עדיפים על בן גביר?", שאל סגל, ולפיד השיב: "אני חושב שהסכנה הכי גדולה למדינת ישראל זה ממשלת בן גביר-ביבי, מפני שהם מאיימים על הרעיון שישראל היא דמוקרטית. זה כאילו פתאום מוצא חן בעיניהם, הרעיון הזה שלא תהיה פה דמוקרטיה. יש אחד שהורשע בתמיכה בטרור ואחד שיש לו 3 כתבי אישום חמורים והם ינהלו את המדינה".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "גם אם לפיד יגיד אלף פעם 'בן גביר, בן גביר' זה לא יכסה על שיתוף הפעולה שלו עם חברי כנסת שתומכים ברצח חיילים".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: "מלפיד אין ציפיות. הוא מסמל את השמאל העייף והמבולבל, שאיבד את הדרך היהודית והציונית מחליף בין אויב לאח.

אבל אורבך, שקד, אלקין וחבריהם, שמתמסרים ללפיד ומשתפים איתו פעולה באבסורד הזה מתגלים שוב ושוב כאנשים חסרי עמוד שדרה שמפירים הבטחה אחר הבטחה ומאפשרים מכירת החיסול של מדינת ישראל בשביל התפקיד. לעומתם, נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם. עם ישראל ינצח את אויביו ויעמיד מנהיגות יהודית, ציונית ולאומית גאה שתמשיך להצעיד את מדינת ישראל קדימה".

תגיות:עמית סגליאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה