חדשות בארץ

שרים וח"כים נגד הישענות על הרשימה המשותפת: "לא מקובל עלינו"

ניר אורבך, איילת שקד ואביר קארה מביעים חוסר שביעות רצון מההחלטה להישען על הרשימה המשותפת בחלק מההצבעות בכנסת

  • י"א אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שרים וח"כי מימינה מתנגדים נחרצות להישענות על הרשימה המשותפת בחלק מההצבעות. זאת בניגוד לדבריו של ראש הממשלה החליפי שאמר אמש (רביעי): "אין כל בעיה להסתמך על הרשימה המשותפת, וכל ממשלות ישראל נהגו כך".

יו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, הביע את זעמו על כך. בישיבת ראשי סיעות הקואליציה, שנערכה השבוע בכנסת, אמר: "איך זה נראה, שעכשיו על כל דבר אנחנו נשב עם המשותפת כדי להעביר דברים? זה לא יכול לעבוד ככה". ראשי הסיעות האחרות השיבו לו: "אין מה לעשות. אנחנו צריכים להפיל את החוקים של האופוזיציה. צריך לבלוע את זה וזהו".

שרת הפנים איילת שקד אמרה כי דברי לפיד אינם על דעתה. "האמירה לא מקובלת כלל, מתנגדת - וחבל שנאמרה". השר מתן כהנא הגיב אף הוא לדברי לפיד באמרו: "הממשלה לא תישען על הרשימה המשותפת למען קיומה".

גם סגן השר אביר קארה מתנגד נחרצות להישענות על הרשימה המשותפת: "הרשימה המשותפת בעיני לא קיימת. מבחינתי אין שום צורך או רצון להתבסס או לתאם עמדות עם מי שעוסק באובססיביות בפירוק החיים המשותפים במדינת ישראל והתמיכה ישירה בשנאת חינם וטרור. יש לנו רוב. סילמן השבוע הצביעה עם הקואליציה בסיוע לעצמאיים ואני לא רואה אותה מצביעה נגד המתמחים, חדרי המיון, רשת הבטחון לעצמאיים או ההתעצמות של צה"ל בחוקים שלי יש רוב ברור בכנסת של 114 חברים לפחות".

עם זאת, השר זאב אלקין מתקווה חדשה חושב ששיתוף פעולה רציף אינו בא בחשבון, אבל ייתכן שיתוף פעולה נקודתי עם המשותפת. "בשונה מיאיר לפיד אינני רואה שום דרך להקים ממשלה, שתכלול את הרשימה המשותפת, לא משנה בממשלה או בקואליציה. זה לא בגלל שהיא מפלגה ערבית אלא בגלל האידיאולוגיה האנטי-ישראלית של חברי הכנסת שלה. יחד עם זה שיתוף פעולה נקודתי בכנסת בחקיקה כזאת או אחרת או במהלך אישור התקציב עם חברי כנסת מכל הסיעות, כולל משותפת, הוא מעשה שבשגרה במשך שנים רבות", אמר השר.

תגיות:הרשימה המשותפתניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה