חדשות בעולם

"זה בגלל שאנחנו יהודים": סערה על טיסה של חברת ’לופטהנזה’ מגרמניה לבודפשט

בשל הסירוב של קומץ נוסעים לשים מסכה כמתבקש - הורדה מהטיסה קבוצה גדולה של יהודים חרדים, שעשו את דרכם מפרנקפורט להונגריה. אחד הנוסעים: "היינו קבוצה של 450 יהודים. נגיד שאחד סירב לשים מסכה. למה מיהודי אחד זה הגיע למצב שכל היהודים לא עלו?"

אא

דרמה התחוללה ביום רביעי האחרון בטיסה של חברת לופטהנזה, בנמל התעופה בפרנקפורט, גרמניה, לאחר שנוסעים חרדים סירבו לעטות מסכות - דבר שגרר עמו תגובה קשה מצד שומרי הביטחון של המטוס. 

בשל הסירוב של קומץ נוסעים לשים מסכה כמתבקש - הורדה מהטיסה קבוצה גדולה של יהודים חרדים, שעשו את דרכם מפרנקפורט להונגריה. "היינו כמעט 450 איש, ואמרו לנו שאנחנו לא יכולים להיכנס לטיסה", סיפר בחור בשם יניב (שם בדוי) באולפן ווינט. "רצינו להמשיך מפרנקפורט לבודפשט, אבל מישהו מהצוות של החברה ראה יהודי בלי מסכה. היו גם ארבעה או חמישה לא יהודים בלי מסכה, אבל להם לא העירו. אבל ליהודי כן", סיפר יניב. 

כששאל את עובדי חברת התעופה מדוע ליהודים הם מעירים וללא יהודים לא, השיבו לו את התשובה הסתמית: "כי ככה אני רוצה. שאתה תשים". עוד סיפר יניב כי כששאל מדוע בגלל נוסע אחד שלכאורה הפר את הכללים - כל הקבוצה נענשת, איש לא ענה. "אמרתי שלא קניתי בכלל את הכרטיס איתם, ואמרו לי 'אתה יהודי'. כל היהודים לא עלו, וכמעט 20 אנשים לא-יהודים עלו משער אחר. הם אמרו למי שעלה למטוס להגיע משער אחר. למה מיהודי אחד זה הגיע למצב שכל היהודים לא עלו?", הוא מזדעק ואומר כי לדעתו "הם לא אוהבים יהודים, וזה היה לגמרי אנטישמי. אנשים לקחו טיסה אחרת לווינה ומווינה לקחנו אוטובוס. שילמנו הרבה כסף".

מחברת לופטהנזה נמסר כי היא "מתנצלת על האירוע החריג שהתרחש ב-4 במאי, שבו נאלצנו להוריד את הנוסעים מהטיסה. הנימוק להחלטה מתבסס על מקרים שונים של אי ציות של נוסעים רבים, לדרישה לעטות מסכות ולהישמע להוראות הבטיחות. המקרה עדיין נמצא בבדיקה מעמיקה. יש לנו אפס סובלנות לגזענות, אנטישמיות ואפליה מכל סוג שהוא, ואנו ניצור קשר עם הנוסעים שנפגעו כדי להבין טוב יותר את מצוקתם".

עם זאת, לדברי יניב אף לא אחד מנציגי החברה יצר עמו קשר, ובטח שלא הציע לו החזר כספי. "אין החזר ואין כלום, ולא יכולנו ללכת לבקר את שני הצדיקים שהיינו אמורים לבקר".

תגיות:סערהלופטהנזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה