חדשות בארץ

דובר צה"ל: "הפלסטינים יורים ללא הבחנה. ייתכן שהם עצמם פגעו בעיתונאית"

"הפלסטינים יודעים למה הם מתחמקים מחקירה", אומר דובר צה"ל. "כולנו יודעים שהאמת היא לא נר לרגליהם"

  • י' אייר התשפ"ב
תא’’ל רן כוכב (צילום: פלאש 90)תא’’ל רן כוכב (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:30)

הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה שנהרגה הבוקר נערכה בג'נין בלי שגופתה נותחה.

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, התראיין לרדיו FM103 ואמר כי "הפלסטינים יודעים למה הם מתחמקים מחקירה. המחבלים יורים ללא הבחנה. יכול להיות שהם עצמם פגעו בעיתונאית".

ת"אל רן כוכב שחזר את שאירע. "מסתובב סרטון פלסטיני שבו הם צוהלים מפגיעה בחייל, אני יכול לדווח שלשמחתנו אין נפגעים לכוחותינו, ויכול להיות שהם עצמם פגעו בפלסטינית. היא הייתה עם אפוד כמו של חיילים. מדובר באזרחית פלסטינית שעובדת בעבור אחת ממערכות התקשורת, והטענה שאנחנו פגענו בה - היא לא בדוקה. אנחנו הצענו לפלסטינים חקירה משותפת והם לקחו את הגופה. הם יאשימו את מי שהם רוצים, וכולנו יודעים שהאמת היא לא נר לרגליהם. יכול להיות שהם יודעים למה הם מסרבים לחקירה משותפת כזו".

"אנחנו יורים ירי מדויק לעבר החמושים, ועשרות החמושים יורים ירי ללא הבחנה ללא עבר", הדגיש דובר צה"ל והתייחס באריכות לסיטואציה: "אני רוצה להסביר את הסיטואציה, עשרות חמושים יורים לעבר מי שהם חושבים שהם חיילי צה"ל, כשהפלסטיני הלא מעורב או הפלסטינית בג'נין שלא מעורבת נמצאת בתוך אותן חוליות, ולוחמי צה"ל יורים לעבר מקורות הירי, ייתכן שמישהו שנמצא ליד חמוש ייפגע".

על השאלה כיצד ייתכן שעיתונאי בלתי מעורב ייפגע, משיב דובר צה"ל: "זה לא שהפלסטינים החמושים בצד אחד של המגרש, צה"ל ולוחמיו בצד השני והעיתונאים נמצאים בטריבונה על הספסל - זה לא המצב. העיתונאים הפלסטינים, האזרחים הבלתי מעורבים, ביניהם גם נשים וילדים, מאחוריהם מסתתרים החמושים הפלסטינים, נמצאים יחד עם המחבלים הפלסטינים, לכן כשיורים, גם אם מנסים לעשות את זה באופן מדויק, יכולים להיפגע אנשים בלתי מעורבים. אנחנו עושים את הכול כדי שזה לא יקרה".

"בואו נעשה סדר בנתונים", אומר הדובר. "נהרגו 19 אזרחים ישראלים – בבאר שבע, בחדרה, בבני ברק, באלעד. הודענו שצה"ל ימשיך בסיכול הטרור, במיוחד ביהודה ושומרון, במיוחד בג'נין".

 

תגיות:פלסטיניםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה