חדשות בארץ

מות העיתונאית בג’נין: גל תגובות סוערות בארץ ובעולם

ראש הממשלה: "מגבים את לוחמינו". לפיד: "מציע להקים חקירה משותפת כדי להגיע לחקר האמת". העולם הערבי תוקף

  • י' אייר התשפ"ב
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

תגובות סוערות בארץ ובעולם, בעקבות מותה של כתבת אל-ג'זירה במהלך חילופי אש בין צה"ל ומחבלים באזור ג'נין.

ברשות הפלסטינית הגיבו לתקרית בהודעה רשמית בה נאמר: "הוצאתה להורג של העיתונאית אבו עאקלה ופציעתו של העיתונאי עלי סמודי הם חלק ממדיניות הפגיעה בעיתונאים שנועדה למחוק את האמת ולבצע פשעים בשקט. אנו מטילים על ישראל את מלוא האחריות לפשע הנתעב הזה".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף את ישראל באומרו כי "ישראל היא האחראית למותה של עיתונאית אל ג'זירה בג'נין".

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לדבריו של אבו מאזן: "יו"ר הרשות מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק. על פי הנתונים שבידינו כרגע, יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער של העיתונאית.

"הפלסטינים אף תועדו אומרים 'פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה'. אף חייל לא נפגע, מה שמעלה את האפשרות כי הם ירו ופגעו בעיתונאית", אמר ראש הממשלה.

"ישראל קראה לפלסטינים לביצוע ניתוח פתולוגי משותף וחקירה משותפת, בהסתמך על כל התיעוד והממצאים הקיימים, כדי להגיע לאמת. עד כה, הפלסטינים מסרבים.

"כוחות צה"ל ימשיכו לפעול כנגד המחבלים בבסיסיהם, על מנת לשבור את גל הטרור הרצחני ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. אנו מגבים את לוחמינו", הדגיש ראש הממשלה.

שר החוץ יאיר לפיד הציע לפלסטינים לערוך חקירה משותפת. "‏אנחנו מציעים לפלסטינים חקירה פתולוגית משותפת של מותה המצער של העתונאית שירין אבו עאקלה. יש להגן על עיתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הבטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים", כתב לפיד בטוויטר.

שרת הפנים איילת שקד הגיבה: "נגבה את הלוחמים שלנו, ונמשיך להילחם בטרור ללא פשרות".

שר התקשורת יועז הנדל כתב: "כך זה נראה בג׳נין הבוקר כשחמושים פלסטינים יורים ללא הבחנה. שומעים את אחד החמושים אומר: 'פגענו בחייל והוא על הרצפה'. ‏העובדות: אף חייל צה"ל לא נפגע. ‏אנחנו מתחקרים. ‏סביר להניח שמהירי הפלסטיני הזה נפגעה העיתונאית. ‏הטענות על פגיעה של כוחותינו נובעת מתעמולה שקרית ולא מתחקיר אמת".

השר גדעון סער הוסיף: "מותו של כל אדם הוא טרגי. העובדות הן שהייתה פעילות של שכוחות הביטחון למעצר חשודים במחנה הטרור ג'נין ובמוקדים נוספים בגזרה הזאת. אני מזכיר שמג'נין יצאו בעת האחרונה מספר מרצחים שקטלו אזרחי ישראל, הפעילות היא חיונית. באירוע הספציפי היה ירי מסיבי והשלכת מטענים - ברוך השם לא היו נפגעים לכוחותינו".

"הפלסטינים כדרכם ממהרים עם עלילת דם נגד צה"ל, בדיוק 20 שנים מעלילת הדם הקודמת בעקבות פעילות צה"ל במבצע חומת מגן במחנה הפליטים ג'נין, אירוע שאני מכיר היטב. אבל על פי מערכת הביטחון שלנו יש אינדיקציות שהעיתונאית נפגעה מירי חמושים פלסטינים ולא צה"ל. הייתה קריאה ישראלית לחקירה פתולוגית משותפת, אך לצערי עד כה הפלסטינים מסרבים - אולי כדי להסתיר את האמת. הפלסטינים סירבו להצעת ישראל לחקירה משותפת, צריך לתהות מדוע. אני חושב שהם סירבו כי אין להם עניין בחשיפת האמת", הוסיף סער.

מפלגת הציונות הדתית הגיבה: "בשעות האחרונות תומכי הטרור והשמאל הקיצוני במתקפה שקרית על צה"ל ולוחמיו, רע"מ מצטרפת למתקפות. צריך לומר בצורה חד משמעית: גם אם יתברר שעיתונאית אלג'זירא נהרגה בטעות מאש צה"ל (מה שלא נראה סביר), צה"ל אינו אשם בכך. חילופי אש מול עשרות מחבלים זו מלחמה, ובמלחמה יש נפגעים. מה גם שהעיתונאים הערבים הם כבר מזמן חלק ממכונת המלחמה הערבית, מפריעים במכוון לפעילות צה"ל ומגוננים על המחבלים.

"כלפי תומכי הטרור והעולם שמתגלה ברגעים כאלה בשיא צביעותו, הדרך הטובה ביותר להתמודד בדעת הקהל הבינלאומית היא לעמוד על האמת בנחישות, לא להתנצל ולא להתבלבל. אנחנו מחזקים את ידי לוחמי צה"ל ומפקדיו במאבקם בטרור ובהגנה על מדינת ישראל וביטחון אזרחיה ועומדים מאחוריהם בכל מצב", לשון הודעת הציונות הדתית.

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז אמר כי "מנסור עבאס ומועצת השורא סחטו מממשלת בנט-לפיד מיליארדי שקלים בטענה כי הם דואגים לזכויות האזרחיות של הציבור הערבי. אך 'עם האוכל בא התיאבון', וכעת רע"מ מנצלת את מותה של העיתונאית ומסיתה את העולם כולו ואת הציבור הערבי נגד כוחות הביטחון היקרים שלנו, ונגד מדינת ישראל".

מפלגת רע"מ הגיבה למותה של העיתונאית, ומסרה: "במחאה על הנסיבות של הריגת של השהידה שרין אבו עקלה, הודיעה רע"מ על ביטול מסיבת העיתונאים שתכננה לקיים הבוקר. בהמשך היום נודיע על החלטתנו באשר לשותפת בקואליציה, לאחר שהנושא יוחלט במוסדות התנועה האסלאמית".

תגיות:צה"לג'נין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה