חדשות בארץ

יו"ר רע"מ לשעבר בעקבות מות העיתונאית: "בושה וכלימה לרוצחים"

מסעוד גנאים תקף את חיילי צה"ל בעקבות מותה של כתבת אל ג'זירה: "רוצחים. העיתונאית נהרגה על ידי כוח צבא ישראלי"

  • י' אייר התשפ"ב
מסעוד גנאים (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)מסעוד גנאים (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מפלגת רע"מ הודיעה הבוקר (רביעי) שהיא מגנה את הרג עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה בג'נין, וכינו אותה "שהידית", והיא קוראת להקמת ועדת חקירה בינלאומית.

מוקדם יותר ביטלה המפלגה את מסיבת העיתונאים שתוכננה הבוקר בגלל מותה של עיתונאית אל ג'זירה במחנה הפליטים ג'נין, וההודעה על החלטתה של מועת השורא תימסר בכתב. בשעות הקרובות תודיע המפלגה האם רע"מ תמשיך להיות חברה בקואליציה, תפרוש, או תמשיך את ההקפאה ותדחה את ההכרעה לשבועות הקרובים.

בתוך כך, יו"ר רע"מ לשעבר, מסעוד גנאים, תוקף את חיילי צה"ל בעקבות מותה של עיתונאית אל-ג'זירה בחילופי האש בג'נין, ומכנה אותם: "רוצחים".

בעמוד הפייסבוק שלו כתב גנאים: "בושה וכלימה לרוצחים: העיתונאית שרין אבו עקלה, כתבת אל-ג'זירה, נפגעה לאחר שנורתה על ידי כוח צבא ישראלי במחנה ג'נין הבוקר".

בעקבות מותה של העיתונאית, ביטלה רע"מ ביטלה את מסיבת העיתונאים שתכננה להבוקר, בה היתה אמורה להכריזה על החלטת מועצת השורא לגבי עתידה של המפלגה בקואליציה.

הבוקר פרסמה רע"מ את ההודעה הבאה: "במחאה על הנסיבות של הריגת של השהידה שרין אבו עקלה, הודיעה רע"מ על ביטול מסיבת העיתונאים שתכננה לקיים הבוקר. בהמשך היום נודיע על החלטתנו באשר לשותפת בקואליציה, לאחר שהנושא יוחלט במוסדות התנועה האסלאמית".

במהלך הלילה טענו גורמים במפלגה כי רע"מ לא תפרוש מהקואליציה, אך הקפאת החברות שלה תימשך. עם זאת ייתכן שמותה של העיתונאית ישנה את המצב.

על מנת לשוב ולחדש את חברותה בקואליציה, מציבה המפלגה שורה של תנאים, הן לגבי הסטטוס קוו בהר הבית והן לגבי הטיפול בערביי ישראל. מעתה, את המגעים מול הקואליציה ינהל ח"כ וואליד טאהא, ולא מנסור עבאס, מה שאומר כי הקו של המפלגה יוחרף. בנוסף, המגעים יתנהלו רק מול יאיר לפיד במחאה מופגנת נגד ראש הממשלה נפתלי בנט.

תגיות:צה"לג'ניןמסעוד גנאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה