חדשות בארץ

לילה סוער: חילופי אש כבדים בפעילות צה"ל בג’נין, עיתונאית אל-ג’זירה נהרגה

במהלך חילופי אש כבדים בין מחבלים לכוחות צה"ל, נהרגה עיתונאית אל-ג'זירה. "העיתונאים של אל ג'זירה הפכו חלק מכוחות האויב", אומר ח"כ בן גביר

  • י' אייר התשפ"ב
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

לילה סוער בג'נין: כוחות צה"ל פעלו הלילה (רביעי) באזור ג'נין למעצר מבוקשים. מחבלים פתחו לעברם באש כבדה והם הגיבו בירי.

משרד הבריאות הפלסטיני טען כי במהלך הפעילות נורתה ונהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה מרשת אל-ג'זירה ועיתונאי נוסף נפצע. העיתונאית שנפגעה בפלג גופה העליון פונתה לבית חולים מקומי, אך כעבור זמן קצר נקבע מותה.

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, מסר כי בעקבות ירי מסיבי והשלכת מטענים לעבר כוחותינו, צה"ל השיב באש. "כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בשעות האחרונות במחנה הפליטים ג'נין, בסמוך לכפר בורקין ובמספר מוקדים נוספים ברחבי יהודה ושומרון על מנת לעצור חשודים בפעילות טרור.

"במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג'נין חשודים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים. הכוח השיב בירי. זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו".

דובר צה"ל הוסיף וציין כי ייתכן שהעיתונאית נפגעה מאש המחבלים, וכי צה"ל הציע לפלסטינים לערוך בדיקה משותפת מה גרם למותה.

קריין רשת אל-ג'זירה עדכן על מותה של אבו עאקלה: "אנחנו חוזרים על הידיעה החדשותית שהעבירה שליחתנו לרמאללה, ומדווחים על מותה של עמיתתנו שירין אבו עאקלה שנפצעה מפגיעה ישירה בראש, בידיעה שכל העיתונאים בצוות שסיקר את הפעולות בג'נין לבשו אפודי עיתונאים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב למותה של כתבת אל-ג'זירה: "כשמחבלים יורים על חיילנו בג'נין, הם צריכים להשיב אש במלוא העוצמה גם אם יש בסביבה 'עיתונאים' של אל ג'זירה שלא פעם עומדים בכוונת מכוון באמצע הקרב ומפריעים לחיילים. חופש העיתונות יקר לכולנו, אבל העיתונאים של אל-ג'זירה הפכו חלק מכוחות האויב שלא עושים עבודה עיתונאית, אלא משמשים שכפ"ץ למחבלים ולא אתפלא אם נפגעה מאש כוחותיה. נותן גיבוי מלא לחיילי צה"ל הגיבורים".

בעקבות מותה של אבו עאקלה, בוטלה מסיבת העיתונאים של רע"מ, בה היו אמורים להכריז על החלטתם בנוגע להמשך חברותם בקואליציה.

תגיות:צה"לג'ניןרשת אל-ג'זירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה