חדשות בארץ

דרמה: שגריר רוסיה נטש בזעם את הכנסת בעקבות ביקורת על המלחמה באוקראינה

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, נטש בזעם את הכנסת בעקבות התבטאויות של ח"כים נגד המלחמה באוקראינה

  • ט' אייר התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, הגיע היום (שלישי) למליאת הכנסת, במסגרת ציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית. לאחר שחברי הכנסת תקפו את מלחמת רוסיה באוקראינה ואת התוקפנות הרוסית ופשעי הצבא הרוסי – עזב השגריר בצעד מהיר את הכנסת, כך פורסם ב’חדשות 12'.

על פי הדיווח, חברי הכנסת העבירו ביקורת נוקבת על פשעי המלחמה שהצבא הרוסי מבצע על אדמת אוקראינה. "המלחמה באוקראינה היא פשע", אמר ח"כ יבגני סובה מישראל ביתנו, יליד אוקראינה. "איני יכול שלא להסתכל בכאב על המתרחש. כואב לי במיוחד שמי שהביס את הצורר הנאצי והביא את הניצחון, היום נלחם אחד בשני. המלחמה היא סטירת לחי לדור הסבים והסבתות שלנו שלחמו בנאצים".

קודם לכן סיפר סובה על סבו, שהיה קצין בצבא האדום ולחם במלחמת העולם השנייה. "גדלתי על הסיפור של הניצחון הגדול הזה. כבר בכיתה א’ אני זוכר את עצמי לומד על המלחמה ההיא, על הסיפור של הגבורה. מסתכל על המפה ומדמיין מה עבר על העולם באותם ימים", אמר.

ח"כ גלעד קריב (העבודה) נאם מעל בימת הכנסת ותקף את רוסיה בחריפות: "לצערנו הרב לא ניתן לציין יום זה השנה מבלי להפנות מבט חרד ולהשמיע קול תקיף נגד הפעילות הצבאית של רוסיה בשטחה הריבוני של אוקראינה – פעילות שגובה את חייהם של אלפים רבים. פעילות, שלחרדת הלב, מתגלים בה גם מעשים שהם בגדר פשעים נגד האנושות.

"רוחו של היום הזה והלקח שעלינו ללמוד מהמחיר הנורא ששילמה האנושות על התוקפנות של גרמניה ובנות בריתה במלחמת העולם השנייה מחייב אותנו להשמיע קול ברור נגד התוקפנות הרוסית, ובעד המאמץ הבין-לאומי להביא לסיומה של המלחמה המיותרת וחסרת הלגיטימציה, וזאת בצד העמדת סיוע הומניטרי רחב היקף לאזרחי אוקראינה והתגייסות למאמץ הבין-לאומי להקלת סבלם של הפליטים", תקף קריב.

השגריר הרוסי, כאמור, זעם על הדברים, ונטש באופן מיידי את מליאת הכנסת.

תגיות:רוסיהאוקראינהמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה