סלבס בהתחזקות

הזמר המוסלמי שהתגייר: "הגעתי למסקנה שבפנים אני יהודי מאמין, ואמא שלי תמכה בי"

אבי אברומי, זמר ממוצא מוסלמי שעלה לתודעת הציבור לאחרונה - חושף את תהליך הגיור שלו ("אני שלם איתו") ואת הקשיים שעבר בו ("היו לי קשיים חברתיים במהלך הגיור מהסיבה שפתאום לשמור שבת היה אומר לא לראות את החברים שלא שומרים")

אא

אבי אברומי, זמר ממוצא מוסלמי שעלה לתודעת הציבור לאחרונה - חושף את תהליך הגיור שעבר, את הקשיים החברתיים שהיו מנת חלקו וגם את תמיכתה של אמו - שרצתה שהוא יילך בכל מחיר אחרי מה שהוא מרגיש, ויהפוך ליהודי. 

בראיון לאתר 'פרוגי' וכן ל'ידיעות אחרונות', מספר אבורומי כי תהליך הגיור שלו החל כשהיה בן 21 אמנם, אך המחשבות על יהדות - התחילו הרבה לפני.  "ההחלטה באה בעקבות העבר שלי והחיים שבהם גדלתי", הוא אומר, ומתכוון כמובן לעובדה שנולד בבית מוסלמי.

"נולדתי לזוג הורים מוסלמים שזה הסיפור המרכזי בחיים שלי. לא היה חג יהודי שלא חגגנו, מוסלמי בכלל לא. אף פעם לא אמרו לי שאני בוגד. גם לא הערבים ששירתו איתי בבסיס. אני מזדהה לגמרי עם העם שלי, נשאבתי לשם בעקבות הרגש, כשהגעתי למסקנה שבפנים אני יהודי מאמין. היום אני שלם לגמרי עם ההחלטה הזו. כשאני אתחתן זה יהיה רק עם יהודייה".

אברומי, שגדל באילת, מעולם לא הרגיש שונה או מנודה בסביבתו, למרות שאז עוד לא היה יהודי - אך עם זאת, החברה לא תמיד הבינה או קיבלה. "היו לי קשיים חברתיים במהלך הגיור מהסיבה שפתאום לשמור שבת היה אומר לא לראות את החברים, שלא שומרים כמובן", הוא מספר.

ועם זאת, אלו שכן הבינו "שאבו אותי לחגים, לקידושים אצל משפחות החברים ולימדו אותי הרבה מהמנהגים, אשר מגיל קטן התחלתי להתחבר אליהם".

אברומי אף חושף את הקושי שחווה בביתו, מול אמו היחידנית - שגידלה אותו לטענתו 'להילחם' על החלום להיות יהודי, ותמכה מאוד בתהליך הגיור. "אני הבן הבכור בבית ואמא שלי תמכה בי בכל התהליך, אבל אבא שלי נפטר כשהייתי בגיל צעיר ולעיתים הרגשתי שאני מטיל על אמא שלי עוד מטלה בכך שהייתה צריכה להתחשב בצרכיי עקב התהליך. ייאמר לזכותה שהיא מעולם לא הפסיקה לתמוך בי", הוא מסכם. 

תגיות:יהודיםערביאבי אבורומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה