סלבס בהתחזקות

אביב אלוש: "כדי להגיע לשמחה והאושר האמיתיים - אנחנו חייבים אחד את השני"

דברים מרגשים שכתב השחקן אביב אלוש לפני ימים אחדים, עדיין עושים שמות ברשתות החברתיות

אא

דברים מרגשים שכתב השחקן אביב אלוש לפני ימים אחדים, עדיין עושים שמות ברשתות החברתיות. את הדברים כתב אלוש לקראת פרשת אמור, הפרשה האחרונה שהייתה. "בימים שאנחנו מטיילים לנו ככה, בין הכאב לריפוי, בין העצבות לשמחה, בין הזכרון לשכחה, בין השנאה לאהבה, דווקא בתפר המוזר הזה מבצבצת לה הזדמנות של חיבור וערבות בין כל החלקים שלנו וממש לדקות ספורות, ואולי אפילו רק לדקה או שתיים של צפירה - אנחנו ממש אגודה אחת. 

"למה בשגרת החיים כל כך קשה לנו? איך יכול להיות שאנחנו שוכחים כל כך מהר, ומה אפשר לעשות כדי להבין שאנחנו באמת ערבים זה לזה? כשמישהו מאיתנו עושה מעשה לא טוב הוא פוגם בכולם וכשמישהו מאיתנו עושה מעשה טוב הוא משפיע על כולם. ככה אנחנו עם ישראל - אנחנו גוף אחד.

"כשאדם למשל נותן צדקה לעני, אז היד אמנם נתנה פיזית את הצדקה אבל כל הגוף עשה את הפעולה. בפרשת השבוע אנחנו מקבלים יסוד קטן וחשוב שיעזור לנו להבין את זה ואולי גם להחזיק את זה יותר מדקת צפירה. בפרשה אנחנו לומדים על עבודת הכהנים וקדושתם, על השבת והחגים ובהסבר של הקדוש ברוך הוא למשה על חג הסוכות הוא אומר לו :

"'וּלְקַחְתֶּ֨ם לָכֶ֜ם בַּיּ֣וֹם הָרִאשׁ֗וֹן פְּרִ֨י עֵ֤ץ הָדָר֙ כַּפֹּ֣ת תְּמָרִ֔ים וַעֲנַ֥ף עֵץ־עָבֹ֖ת וְעַרְבֵי־נָ֑חַל וּשְׂמַחְתֶּ֗ם לִפְנֵ֛י יְהוָ֥ה אֱלֹהֵיכֶ֖ם שִׁבְעַ֥ת יָמִֽים'. חכמים מסבירים לנו שכל אחד מארבעת המינים הם סוגי האנשים שקיימים בעם ישראל וכדי לשמוח ולהיות באגודה אחת אנחנו חייבים את ארבעתם יחד ובאהבה.

האתרוג - מלא בתורה ומעשים טובים

הלולב - מלא בתורה ולא במעשים טובים

ההדס - מלא במעשים טובים ולא בתורה

וערבה - אין בה לא את זה ולא את זה.

אבל ערבה כשמה כן היא...בלעדיה אין ערבות! כדי להתאחד אנחנו חייבים אותה. אנחנו צריכים להבין ולהפנים שכדי להגיע לשמחה והאושר האמיתיים אנחנו חייבים אחד את השני עם כל הקושי שטמון בזה. זו האחריות שלנו והתפקיד שלנו, וככל שנשכיל ללמוד וללמד את זה יותר, וללכת בחוקי התורה - אנחנו לא נצטרך את הכאב והלחצים שמגיעים אלינו מבחוץ, כדי להחזיר אותנו לעצמנו. אנחנו גם ככה אנחנו ואין לנו שום יכולת לברוח מזה. שתהיה לנו שבת שלום בשורות טובות ורפואה שלמה לפצועים", הוא מסכם. 

תגיות:סלבסאביב אלוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה