חדשות בארץ

בנט: "ריבונות ישראל נשמרת בהר הבית. לא ניכנע ללחצים"

מלשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט נמסר כי הוא דחה את דרישתה של ירדן להגדיל ב-50 את מספר אנשי הווקף בהר הבית, וכי בפועל סולקו מההר 6 שומרי ווקף תומכי חמאס

  • ט' אייר התשפ"ב
(צילום: Jamal Awad / פלאש 90)(צילום: Jamal Awad / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט סירב לדרישתה של ירדן להגדיל ב-50 את מספר אנשי הווקף בהר הבית, כך נמסר הבוקר (שלישי) מלשכתו. על פי ההודעה, לפני מספר שבועות דרשו הירדנים להגדיל את תקני הווקף, אך "ישראל לא מצאה לנכון להיענות לבקשה".

"אין כל שינוי או התפתחות חדשה במצב בהר הבית - ריבונות ישראל נשמרת", הוסיפו בלשכת בנט. "כל ההחלטות בהר הבית יתקבלו על ידי ממשלת ישראל מתוך שיקולי ריבונות, חופש דת וביטחון, ולא מתוך לחצים של גורמים זרים או גורמים פוליטיים".

נוסף על כך, מהר הבית סולקו 6 שומרי ווקף תומכי חמאס, ואוישו 12 אנשי ווקף חדשים, אך במסגרת התקנים הקיימים.

כזכור, יו"ר רע"מ מנסור עבאס התנה את תמיכתו בקואליציה בהיענות לדרישות הירדניות בסוגית הר הבית. בחשבון הפייסבוק שלו בערבית הוא כתב: "הודעתי לראש הממשלה ולראש הממשלה החליפי את העמדה הברורה והנחרצת הזו לאחר שנפגשתי עם מלך ירדן. הדרישות והעמדות בעניין מסגד אל-אקצא יתקבלו ויתנהלו על ידי מלך ירדן, עבדאללה השני, בעל החסות על מסגד אל-אקצא והמקומות הקדושים בירושלים. פתרון הקבע הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית בגדה ובעזה, ובירתה ירושלים שבלבה נמצא מסגד אל-אקצא".

הבוקר אמר סגן ראש עיריית רהט ומקום 6 ברשימת רע"מ, עטא אבן מדיעם, ברשת ב': "אין צורך במג"בניקים באל-אקצא, הווקף יכול לשמור על הסדר. יש להפסיק להכניס מתנחלים, אין ליהודים מה לעשות שם - רוצים להתפלל? תחליפו דת".

תגיות:הר הביתרע"מנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה