חדשות בארץ

יהונתן פולארד זועק: "אני יודע היטב איך נראה כלא שמיועד להוציא מהאסיר את הרצון לחיות"

"העברתי 30 שנה בכלא בתקווה ובתפילה שאבוא למדינה שיודעת כיצד להגן על אזרחיה. האם טעיתי?!": יהונתן פולארד בטור תקיף נגד מדיניות הממשלה שמכילה בלי גבול את הסבל של אזרחיה

  • ח' אייר התשפ"ב
פולארד (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)פולארד (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יהונתן פולארד תוקף את מדיניות הממשלה מול גל הטרור. בטורו שפורסם הבוקר (שני) ב'ידיעות אחרונות', כותב פולארד שהרצון של הממשלה ל"שקט בכל מחיר" גורם לטרור חסר גבולות. "במשך שלושים שנה בהן חייתי בכלא, חייתי בפחד ודאגה מתמידים לחיי. הייתי צריך להיות דרוך בכל רגע, לא יכולתי לישון בלילה מחשש שמישהו ייכנס לחדרי וידקור למוות אותי או את שותפי לחדר. הייתי צריך תמיד לשאת סכין ולהיות מוכן להשתמש בו ללא היסוס. בפשטות, הרשויות בכלא רצו 'שלום בכל מחיר', גם אם המשמעות הייתה שאנשים חפים מפשע נרצחו, ללא השלכות רציניות כלפי אלה שתקפו אותם. לא יכולנו לסמוך על השומרים שיגנו עלינו מכיוון שהם חששו שאסיר אלים שייפצע על ידם יגרור אותם לבית המשפט. זה היה טירוף מוחלט".

פולארד מציין שהממשלה שרוצה "שקט בכל מחיר" גורמת לאומה שלמה לחיות באימה מפני צבא של אנטישמים צמאי דם שהרשויות מפחדות "להתסיס". לדבריו, "אנו כולנו סובלים מאותו תפיסה של אליטה פוליטית, תקשורתית, צבאית ומשפטית, שמגלה יכולת הכלה אינסופית לסבל של אזרחיו, תוך שיתוף פעולה ורמיזה כאילו אנחנו אחראים בדרך כלשהי לכל האלימות שמופנית נגדנו. אנו מתנהלים בקודים אתיים מנותקים שאויבינו בזים ומתפקעים מצחוק לראות כיצד דבקותנו בהם מונעת מאיתנו להכריע את רוצחי נשינו וילדינו. העברתי 30 שנה בכלא בתקווה ובתפילה שאבוא הביתה למדינה שיודעת כיצד להגן על אזרחיה. האם טעיתי?!

פולארד מוסיף ומאשים את תנאי הכליאה של המחבלים, ומשווה אותם לתנאי הכליאה הקשים שלו בבית הסוהר האמריקני. "אני רואה את פניהם של המחבלים שנתפסו לאחר שביצעו את הטבח הנורא באלעד ורואה היטב שהם לא מפחדים מהכלא - הם יודעים שמחכים להם שם תנאים משודרגים פי כמה וכמה ממה שמקבל כל אסיר פלילי, משכורת עתק מהרשות הפלסטינית כהוקרה על מעשי הרצח שביצעו, ועוד עוד.

"אני יודע היטב איך נראה בית סוהר שמיועד להוציא מהאסיר את הרצון לחיות... אבל כאן תנאי הכליאה של הרוצחים המתועבים האלה רק מעודדים את המחבלים הבאים להצטרף למועדון. איך אפשר לתת למצב הזוי כזה להימשך אפילו עוד רגע אחד?!

ההרתעה הישראלית החלשה גורמת לפולארד לזעוק: "אני עייף מזה. עייפתי מלראות את מי שאמורים להנהיג אותנו, לוקחים את הדגל שלנו ומוחקים ממנו את הכחול ומשאירים אותו כדגל לבן של כניעה.

"אני מחכה למישהו, למנהיג. מנהיג יהודי אמיתי, שיצעד קדימה וישיב את הפסים הכחולים והמגן דוד אל הדגל שלנו. אני מחכה למנהיג שיכניס פחד מה' בליבם של שונאינו. אני מחכה למנהיג שיפעל בלי לחשוש ממה שכל אחד אחר מחוץ למדינתנו חושב. תהיה זאת ארה"ב, האיחוד האירופי, האו"ם, או כל אחד אחר שחושב שיש לו את הזכות לומר לנו איך לחיות וכיצד להגן על עצמנו", מסיים פולארד את דבריו הנוקבים.

תגיות:יהונתן פולארדמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה