סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: האישה ששילבה תורה, תרבות ותיקון חברתי

רבים היו יוצאים מדוכדכים מההצגות שלה. מי רוצה לשמוע כמה אלימות וכמה פגיעות מתרחשות בעולם. אבל נועה אמרה לי פעם שהיא דווקא מתרגשת ושמחה: "זה תהליך של יציאת מצרים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נועה אריאל לא הפסיקה להמציא את עצמה מחדש. היא נולדה במושב ניר צבי, הגיעה בנעוריה לסיני, חזרה בתשובה, עברה להתגורר ביצהר, ושם פתחה תיאטרון בובות. כששמעה כמה סיפורים קשים של אלימות במשפחה, החליטה שהיא לא יכולה להתעלם. היא יצרה הצגה של בובות ושמה "הערב היפה בחיי". עשרות אלפים במגזר הדתי, ולא רק בו, צפו בהצגה ולמדו על סימני אזהרה מקדימים למערכת יחסים אלימה. קשה לדעת כמה זוגות הצילה, לפני ותוך כדי אלימות.

אבל המהפכנות לא הפסיקה שם. נועה החליטה לטפל גם בפגיעות בילדים. בהצגה המצוינת "ציפור קטנה צייצה לי סוד" היא נגעה ברגישות ובחוכמה בנושא המוגנות והגיעה לחילונים, דתיים וחרדים כאחד. ילד שראה את ההצגה קיבל כלים מדויקים לזיהוי סכנה, וילדים רבים פתחו לראשונה את פיהם בעקבותיה ואמרו "גם לי יש סוד".

נועה נפטרה השבוע, ממחלה, בגיל 57. היא החלה במשימת השילוב החשובה של תרבות, תורה ותיקון חברתי – וקיוותה שאחרים ימשיכו.

רבים היו יוצאים מדוכדכים מההצגות שלה. מי רוצה לשמוע כמה אלימות וכמה פגיעות מתרחשות בעולם. אבל נועה אמרה לי פעם שהיא דווקא מתרגשת ושמחה: "זה תהליך של יציאת מצרים, יציאה מעבדות לחירות, משעבוד לגאולה. אנחנו נלחמים במכת האלימות. אנחנו מצילים נשים, אנחנו מצילים את הילדים שלנו. אנחנו מנקים את העולם מזוהמה אדירה. זה היסטורי. אנחנו מעבירים הילוך לעבר הקשר החיובי והאמיתי שצריך להיות בין בני אדם".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירתיאטרון בובות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה