חדשות בארץ

נפצע אנושות באסון מירון – ויגיע להילולה לברך על הנס: "המשפחה כבר החלה להתכונן להלוויה"

תמיר שרם נפצע באורח אנוש באסון מירון לפני שנה. בשבוע הבא יגיע להילולה כדי להודות על החיים שקיבל במתנה, ולברך: "ברוך שעשה לי נס במקום הזה"

  • ח' אייר התשפ"ב
(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

שנה לאסון מירון: 45 יהודים יקרים איבדנו על ההר בהילולת הרשב"י בשנה שעברה, ובשבוע הבא נציין שנה לאסון הגדול. תמיר שרם, שנפצע באורח אנוש באסון, יגיע בשבוע הבא לציון ויברך: "ברוך שעשה לי נס במקום הזה".

בשיחה לערוץ 7, חזר שרם לאותו לילה שחור, בו קיבל את החיים במתנה, לאחר שבני משפחתו כבר הכינו לו קבר. 

"הגעתי לאירוע במירון. לקראת 23:00 בלילה חיפשתי מקום שקט לקרוא בו את הזוהר על פרשת שבוע", סיפר. "הייתי שקוע בלימוד של הזוהר ולא שמתי לב שסביבי נהיה המון אדם שלחץ. יש לי פלאשבק שאני זוכר שאני כמו עלה נידף ברוח ופשוט הרפיתי כדי לא להילחם עם דבר שאין לך שליטה עליו. שם בעצם הזיכרון שלי השתבש כי כנראה איבדתי את ההכרה. נמעכתי ואיבדתי את הנשימה ונשברו לי הצלעות".

שרם הוסיף ותיאר כיצד נשלף מהערימה במסדרון המוות במירון כמעט במקרה, כיצד בוצעה עליו החייאה מצילת חיים למרות שהפרוטוקול הרפואי באירוע רב נפגעים מגדיר שלא לטפל בפצוע הדורש החייאה, וכיצד בפינוי לבית החולים הבחין הפראמדיק שצנרור הקנה (טובוס) לא הוכנס כראוי ויכל לגרום למותו.

(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)

שרם גולל שרשרת של ניסים: "היהודי שהוציא אותי מהערימה בעצם רצה להוציא ילד מתחתיי שהיה כלוא. הילד כבר היה ללא סימני חיים ועם דם. הוא שלף אותי והתחיל לעשות עליי החייאה למרות שזה מנוגד לפרוטוקול. זה יהודי חרדי שהיה בעברו בצבא, והוא עשה מה שהוא זכר. בשלב מסוים הוא צעק לחובש שיש לי דופק ונשימה למרות שהוא לא ידע איך לבדוק את זה, אבל הוא חשב שככה יטפלו לי. החובש לקח אותי והתחיל לעבוד עליי בניגוד לפרוטוקול. באירוע רב נפגעים לא עובדים על החייאות. לי זה הציל את החיים.

הניסים הקיפו את שרם באותו לילה נורא: "אותו אדם שמשך אותי מהערימה ירד למרפאה, וכשהוא ראה שכבר מטפלים בי - הוא חזר לקחת עוד מישהו מהערימה אבל כבר לא נתנו לו", שחזר שרם בכאב. "כשהגעתי למרפאה הרדימו והנשימו אותי".

שרם הוטס במסוק לרמב"ם, ואז גילה הפראמדיק שצנרור הקנה לא הוכנס כראוי, ויכל לגרום למותו. "הפראמדיק התעקש לעשות לי טובוס חדש כי משהו לא היה בסדר, והוא צדק. עשו לי טובוס חדש וייצבו אותי שוב על המסוק. לבית החולים רמב"ם הגעתי מורדם ומונשם", סיפר.

בינתיים, משפחתו היתה בטוחה שהוא כבר איננו בין החיים. "בגלל שהתקבלתי כאנונימי בבית חולים בחיפה, לא ידעו מי אני אז לא הופעתי בסד"כ של הפצועים והמאושפזים. ראש המועצה פנה לכל בתי החולים שקיבלו פצועים ולא הופעתי שם. באותו זמן, 5:00 בבוקר, הוא שלח את זק"א להכין לי קבר. זה היה יום שישי בבוקר, רצו שעד שבאבו כביר יסיימו עם הזיהוי כבר יהיה קבר מוכן. מדובר ביום שישי ואין הרבה זמן עד כניסת שבת. זכיתי שהמחותן שלי הוא מנהל בית חולים סורוקה. הוא בדיוק היה בטיול בצפון והחתן שלי שלח אותו בשש וחצי בבוקר לבית החולים והוא עלה לטיפול נמרץ וזיהה אותי. אז הרגיעו את כל ההכנות להלוויה, אמרו שאני פצוע קשה אבל בחיים", שחזר שרם.

בבית החולים ניסו להעיר את שרם מספר פעמים, אך ללא הצלחה. כמעט שתי יממות לאחר הפיגוע הוא התעורר. "בשבת, ברעווא דרעווין, התעוררתי. עם כל המכשירים, אבל הראש עובד ומשם התחיל תהליך החלמה". תהליך ההחלמה כלל שיקום ארוך, ורק בחודש ספטמבר האחרון חזר לעבודתו.

השנה, כאמור, מתכנן שרם להגיע להילולה ולהודות לה' על הנס שאירע לו במקום. "אין הרבה אנשים שידברו איתך ויספרו אחרי שכבר הכינו להם קבר", אמר ושיתף בכנות, "מאז ועד עכשיו אני כל הזמן מרגיש בן אדם אחר. נס גדול שבכלל משכו אותי מהערימה, שטיפלו בי בניגוד לפרוטוקול, שהכניסו לי טובוס והרדימו והנשימו אותי. אני חי חיים אחרים אני מסתכל על העולם בצורה שונה. אני רוצה לברך ממש במקום ברוך שעשה לי נס".

שנה לאחר אסון מירון - צפו בסיפור מטלטל על אחד ההרוגים:

 

תגיות:נסאסון מירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה