חדשות בארץ

חתן בר המצווה התלונן על קשיי נשימה, וזה מה ששלפו הרופאים מקנה הנשימה שלו

במהלך חגיגת בר המצווה שאף חתן השמחה בטעות קישוט בצורת מגן דוד אדום. הצורה המחודדת פצעה את מיתרי הקול, ובמהלך האירוע הוא הובהל לבית החולים

  • ז' אייר התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

גלעד בדלוב בן ה-13 חגג את בר המצווה שלו, שהסתיימה בנס. על שולחן הכיבוד היו קישוטי מגן דוד אדום, ואחד מהם נפל בטעות לכוס השתיה של חתן הבר מצווה. גלעד שתה את הכוס ושאף את הקישוט. בתוך זמן קצר החל להתלונן על קשיי נשימה וטען שמשהו תקוע לו בגרון. "ניסינו מים, לחם, עזרה מחובש, דבר לא עזר ונראה שהמצוקה שלו רק גדלה", מספרת סיגל, אמו. "הומלץ לנו להגיע לרמב"ם וכך עשינו".

אירוע בר המצווה נמשך, ובמקביל החתן הובהל יחד עם אביו אל בית החולים רמב"ם. שם, בתהליך בירור מהיר, אבחן הצוות הרפואי את מיקומו של גוף זר בעל פינות מחודדות שהתמקם באזור מיתרי הקול.

ד"ר נדים חבשי, רופא בכיר במחלקת אא"ג, ניתוחי ראש צוואר ברמב"ם, הסביר: "כיוון שמדובר בגוף עשוי מפלסטיק, לא ראינו דבר בצילומים ולא היה ברור מהו אותו גוף זר, אבל הנער הציג מצוקה אמיתית והמיקום יכול היה לסכן אותו. הוחלט להכניס אותו מיד לחדר הטיפולים ולשלוף את העצם הזר לפני שמצבו יתדרדר".

גלעד עבר תהליך אנדוסקופי (מונחה מצלמה), כשהוא מטושטש ומונשם. הצוות הרפואי החדיר מלקחיים אופטיים אל לועו של הנער, ושלף בזהירות את העצם שהתברר להפתעתם כמגן דוד קטן.

"המיקום המסוכן, הצורה המחודדת שפצעה את מיתרי הקול. זה יכול היה להסתיים אחרת", אמר ד"ר חבשי. אם זה היה מתמקם כמה מילימטרים למטה, היינו נמצאים בסיטואציה שונה לחלוטין. לשמחתנו זה הסתיים בשלום".

אבי וסיגל בדלוב מציינים כי מדובר בנס. "אנחנו אנשים מאמינים. ברגע ההתרחשות לא הבנו באיזו סכנה גדולה גלעד נמצא. הטיפול המהיר, ההכלה וההקשבה לתלונות של גלעד, הובילו אותנו לסוף טוב".

תגיות:נשימהבית החולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה