חדשות בארץ

גל הטרור: שלושה נרצחים בפיגוע בעיר אלעד

שני מחבלים רצחו שלושה בני אדם בעיר אלעד. כוחות ההצלה נלחמים על חייו של פצוע נוסף שמצבו אנוש

  • ד' אייר התשפ"ב
אילוסטרציה (Noam Revkin Fenton/Flash90)אילוסטרציה (Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

(עודכן: 21:40)

שלושה נרצחים בפיגוע מחריד באלעד: שני מחבלים פגעו במספר עוברי אורח באמצעות גרזן בשתי זירות שונות ברחבי העיר, אחת מהן ברחוב אבן גבירול פינת יהודה הנשיא בעיר החרדית אלעד. שלושה נרצחים במקום, וכוחות ההצלה נלחמים על חייו של פצוע נוסף שמצבו אנוש. בפיגוע נפצעו ארבעה בני אדם נוספים, שניים במצב קשה, אחד במצב בינוני ואחד במצב קל.

מפרטים ראשונים עולה כי שני מחבלים הגיעו למקום, אחד מהם עם גרזן והשני עם נשק חם. עם תקפו עוברי אורח, פצעו מספר בני אדם, ולאחר מכן רצו לאמפי פארק והמשיכו את מסע הרצח.

המחבלים טרם נתפסו. חשד כי נמלטו ברכב ומצוד מתנהל אחר הרכב.

כוחות גדולים של כוחות רפואה מעניקים לפצועים טיפול ראשוני ומפנים אותם לבית החולים.

נבדק חשד לאירוע נוסף בעיר. עיריית אלעד מבקשת מהתושבים להישאר בבתים. ראש עיריית אלעד ישראל פרוש מסר: "עדיף שכעת כולם יהיה בבית וגם יסגרו את המרפסות, לא ברור אם המפגעים נתפסו. הכוחות עושים את העבודה ועדיף לא להקשות עליהם. מי שנמצא באזור מבין שצריכים שם שקט".

"מדובר בפארק המרכזי של העיר, זה שטח גדול והדבר מקשה על הכוחות", הוסיף ראש העיר, וציין: "להבנתי, יש יותר ממוקד אחד של האירוע".

אהרון זילברמן, מתנדב זק״א שהגיע מהראשונים למקום, סיפר: "הוזעקתי ע"י מוקד זק"א לכיכר אבן גבירול באלעד. הגעתי במהירות למקום, מעדות של עוברי אורח הבנו שמדובר בשני מחבלים שיצאו במסע רצח לאורך הרחוב ובאכזריות תקפו בגרזנים וסכינים עוברי אורח תמימים.

"מסע רצח מכיכר אבן גבירול עד לאמפי פארק הסמוך שהיה באותו זמן עמוס במבלים וחוגגים. מדובר במראות קשים מאוד, אנשים היו שרועים על הכביש ועל המדרכה מהכיכר עד לפארק, זעקות לעזרה נשמעו מכל פינה, נקרע הלב. צוותי מד"א פינו 3 נפגעים במצב קשה לביה״ח, ונאלצו לקבוע את מותם של 3 נפגעים במצב אנוש שלא שרדו את הפציעות הקשות. מתנדבי זק"א מרחב שרון נמצאים בזירה ועוסקים במלאכת הקודש, הקשה מכל".

פראמדיק מד"א אלון ריזקאן סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בזירה מורכבת. סמוך לכיכר באבן גבירול שכב גבר כבן 40 ליד רכב כשהוא עם פציעות קשות בגופו, ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. ירדתי במדרגות לפארק הסמוך, ביצענו פעולות החייאה בגבר כבן 40 שהיה מחוסר הכרה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. במרחק של עשרות מטרים שכב פצוע נוסף מחוסר הכרה, גם הוא בשנות ה-40 עם פציעות קשות ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו. 3 פצועים, בהם גבר כבן 60 וגבר כבן 35 שנפגעו באורח קשה טופלו במקום ופונו לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון כשהם מורדמים ומונשמים. גבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני פונה לבי"ח בלינסון וגבר בן 23 שנפגע באורח קל במהלך מאבק עם המחבלים פונה לבי"ח כשמצבו יציב".

עד ראייה צייץ בטוויטר "הייתי בפיגוע באלעד. המחבלים הגיעו מולי עם גרזנים ענקיים. כל היד שלי דם אבל ניצלתי בנס. ברוך ה'".

צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים סיוע למספר נפגעי חרדה.

למקום הוקפצו כוחות משטרה מכלל תחנות מחוז מרכז. מחסומים נפרסו לאורך הצירים, מסוק משטרה הוזנק לאחר שרכב נצפה נמלט מהמקום. 

מדוברות מד"א נמסר: "בשעה 20:36 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על 7 נפגעים בפיגוע באלעד. חובשים ופראמדיקים של מד"א מטפלים ב-7 נפגעים, בהם 3 הרוגים, 2 במצב קשה, 1 במצב בינוני ו-1 במצב קל".

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

תגיות:אלעדפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה