חדשות בארץ

לשכת בנט: פוטין התנצל על דבריו של שר החוץ הרוסי לברוב

בשיחה שקיים עם נשיא רוסיה פוטין העלה ראש הממשלה בנט בקשה הומאניטרית לבחון אפשרויות שונות לפינוי מפעל הפלדה האוקראיני הנצור בעיר מריופול. פוטין הבטיח לאפשר את פינוי האזרחים באמצעות מסדרון הומאניטרי

בנט ופוטין, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)בנט ופוטין, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התנצל בפני ראש הממשלה נפתלי בנט על דבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שאמר מוקדם יותר השבוע כי "גם להיטלר היה דם יהודי" וכי "האנטישמים הגדולים ביותר הם בדרך כלל יהודים". כך מסרה היום (חמישי) לשכת ראש הממשלה.

בהודעת הלשכה צוין כי "ראש הממשלה קיבל את התנצלותו של הנשיא פוטין על דבריו של לברוב והודה על הבהרת יחסו של הנשיא לעם היהודי וזיכרון השואה. ראש הממשלה הודה לנשיא על ברכותיו לרגל יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל". ההודעה הרשמית שהוציא הקרמלין על השיחה לא כללה כל התייחסות לסערה שחולל לברוב בהתבטאותו, אולם צוין כי פוטין ובנט שוחחו על "העניין המשותף" בקידום "היחסים הידידותיים" בין רוסיה וישראל וב"שמירה על קשרים מועילים בין הנהגות שתי המדינות".

בשיחה העלה בנט בפני פוטין בקשה הומניטארית לבחינת אפשרויות שונות לפינוי מפעל הפלדה אזובסטל בעיר האוקראינית מריופול הנמצא תחת מצור רוסי. הבקשה הגיעה בעקבות שיחתו אתמול בנושא עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. בלשכת בנט אמרו כי "הנשיא פוטין הבטיח לאפשר את פינוי האזרחים, כולל אזרחים פצועים, באמצעות מסדרון הומניטארי של האו"ם והצלב האדום".

לרגל יום העצמאות של ישראל, קיבל היום נשיא המדינה יצחק הרצוג איגרות איחולים וברכות מצולמות מעשרות מנהיגים עולמיים. בין המברכים היה פוטין, שכתב באיגרת: "אני מוסר את איחוליי הכנים לרגל יום העצמאות של מדינת ישראל. אני סבור כי היחסים בין רוסיה לישראל, המבוססים על עקרונות הידידות והכבוד ההדדי, ימשיכו להתפתח לטובת עמינו ולטובת חיזוק השלום והביטחון במזרח התיכון. אני מאחל לך בריאות טובה והצלחה רבה, וכן שמחה ושגשוג לכל אזרחי ישראל".

תגיות:רוסיהנפתלי בנטאוקראינהולדימיר פוטיןסרגיי לברוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה