חדשות בעולם

רוסיה עולה שלב במתקפה ומאשימה: "שכירי חרב ישראלים נלחמים מולנו באוקראינה"

רוסיה מאשימה את ישראל בכך ש"שכירי חרב ישראלים נלחמים באוקראינה". יועצו של נשיא אוקראינה הגיב בזלזול. המלחמה נמשכת, וקיים חשש כבד שבלארוס תיגרר למרחץ הדמים

  • ג' אייר התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זחרובה, האשימה הערב (רביעי) את ישראל בכך ש"שכירי חרב" ישראלים, לדבריה, נלחמים באוקראינה נגד הכוחות הרוסיים. האשמה זו מגיעה לאחר דבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שציין כי לצורר הנאצי אדולף היטלר היה דם יהודי, וכי גדולי האנטישמים היו בעצמם יהודים.

"שכירי חרב ישראלים נמצאים למעשה כתף אל כתף לצד החמושים של גדוד אזוב באוקראינה", אמרה זחרובה בריאיון לרדיו הרוסי "ספוטניק".

מיכאילו פודוליאק, יועצו של נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, הגיב לדברים שעות ספורות לאחר מכן. בחשבון הטוויטר שלו כתב פודוליאק כי "משרד החוץ הרוסי טוען ש'שכירי חרב מישראל נלחמים לצד הנאצים באזוב'. במהלך חודש אפריל, 3.5 טונות קוקאין שהוברחו לרוסיה נתפסו באסטוניה. נראה שהמחסור בקוקאין אילץ את משרד החוץ לעבור להשתמש בחומרים קשים יותר".

באוקראינה גובר החשש שבלארוס תיגרר למלחמה שרוסיה מנהלת נגד אוקראינה. הבוקר פתוח צבא בלארוס בתרגיל גדול. יש להבין שבלארוס היא בעלת ברית קרובה מאוד של ולדימיר פוטין, ולמעשה הרודן הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו חייב במידה רבה לפוטין את הישרדותו בשלטון. יצוין כי גורמים בקייב ובמערב מזהירים כבר שבועות כי בלארוס עלולה להצטרף בקרוב למלחמה הזו.

בינתיים הלחימה באוקראינה נמשכת במלוא עוזה. משרד ההגנה במוסקבה מסר כי שש תחנות רכבת באוקראינה, ששימשו להעברת משלוחים של נשק מערבי לכוחות האוקראינים, הופצצו. לדבי המשרד, תחנות הרכבת שנפגעו הושבתו באמצעות הפצצת ספקי הכוח שלהן בטילים מדויקים מהאוויר ומהים.

עוד מוסיף משרד ההגנה הרוסי ומדווח כי צבאו פגע ב-40 מטרות צבאיות אוקראיניות, בהן ארבעה מאגרים לאחסון נשק ותחמושת.

רוסיה השלימה בימים האחרונים את כיבושה של עיר הנמל מריופול, זאת לאחר חודשיים של הפצצות והפגזות, שבהן נהרגו אלפי תושבים, ולטענתם של האוקראינים אף עשרות אלפים. יותר מ-100 בני אדם חולצו ממפעל הפלדה, בו היו לכודים בבונקרים התת-קרקעיים במשך למעלה מחודשיים. 

תגיות:רוסיהאוקראינהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה