חדשות בעולם

רבה הראשי של רוסיה מתייחס לדברי לברוב: "דברים מזעזעים. ראוי שיתנצל"

רבה הראשי של רוסיה, הרב ברל לזר, מתייחס לדבריו האנטישמיים של שר החוץ הרוסי לברוב: "דברים מזעזעים. ראוי שיתנצל"

  • ג' אייר התשפ"ב
בעיגול: הרב ברל לזר (צילומים: פלאש 90 / shutterstock)בעיגול: הרב ברל לזר (צילומים: פלאש 90 / shutterstock)
אא

רבה הראשי של רוסיה, הרב ברל לזר, הגיב בחריפות לדבריו האנטישמיים של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שאמר כי "מאמין שגם לאדולף היטלר היה דם יהודי. האנטישמים הגדולים ביותר הם יהודים".

בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות היהודית JTA, אמר הרב לזר: "דברים מזעזעים. יהיה נחמד אם הוא יתנצל בפני היהודים ופשוט יודה שטעה. לא ראוי להשוות בין השואה לעניינים אקטואליים". הרב לזר הוסיף ואמר כי השוואה מסוג זה "מזלזלת בהישגם של החיילים הגיבורים ששחררו את אושוויץ והניפו את דגל הניצחון מעל הרייכסטאג".

גם בישראל הגיבו בחומרה לדבריו של לברוב. שר החוץ יאיר לפיד אמר כי "זו התבטאות בלתי נסלחת, שערורייתית, ושגיאה היסטורית איומה. אנחנו מצפים להתנצלות", הדגיש והוסיף כי "שגריר רוסיה יזומן היום לשיחה לא פשוטה. כדאי שהרוסים יתקנו ויפתחו ספר היסטוריה. רק הנאצים עסקו בהשמדה שיטתית של העם היהודי. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות".

בתגובה, משרד החוץ הרוסי הגיב לדבריו של לפיד: "דבריו של שר החוץ הישראלי הם אנטי-היסטוריים, ומסבירים במידה רבה מדוע ממשלת ישראל הנוכחית תומכת במשטר הניאו-נאצי בקייב".

מוסקבה חזרה על טענתו של לברוב לפיה מוצאו היהודי של זלנסקי לא מנע מאוקראינה להתנהל על ידי ניאו-נאצים: "האנטישמיות בחיי היומיום ובפוליטיקה אינה נעצרת, אלא להיפך מטופחת באוקראינה".

למרות המתיחות, בירושלים מעריכים כי הדברים לא ידרדרו לכדי משבר דיפלומטי חמור עם מוסקבה.

תגיות:רוסיההרב ברל לזרסרגיי לברוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה