חדשות בארץ

שר הביטחון על יום הזיכרון: "יום קשה מאוד. הארץ שלנו ספוגה בדם בנינו ובנותינו"

שר הביטחון בני גנץ התייחס לעשרות אלפי הנופלים במערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה: "בכל שנה בזמן הצפירה אני מנסה לזכור את כולם. מנסה ולא מצליח"

  • ג' אייר התשפ"ב
(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ התייחס אמש (שלישי) לעשרות אלפי חללי מערכות ישראל. "היום הזה הוא קשה מאוד עבורי. ברמה האישית. לפני שאני שר ביטחון ורמטכ׳׳ל, אני בן אדם. המחשבות על כל האנשים שהכרתי לאורך השנים ונפלו – לא נותנות מנוח", כתב גנץ בטוויטר.

בכל שנה בזמן הצפירה, אני מנסה לזכור את כולם. מנסה ולא מצליח. ככל שחלפו השנים, הרשימה הלכה והתארכה, אבל משך הצפירה נותר כשהיה. המחשבות על מפקדיי, פקודיי וחבריי שלא חזרו – מלוות אותי יום-יום", הוסיף שר הביטחון.

"מעל 24 אלף חללי מערכות ישראל. הארץ שלנו ספוגה בדם. דם בנינו ובנותינו שנלחמו, הסתערו והגנו על המדינה. שילמנו ועודנו משלמים מחיר גדול למען עצמאותנו.

"כשר הביטחון ששולח את חיילי צה׳׳ל לקרב, אני חייב להתבונן בעיניים של ההורים, האחים והאחיות, בני ובנות הזוג, ולדעת שעשיתי הכל כדי למנוע את המלחמה הבאה" ציין גנץ. "זו חובתי. כי מחיר המלחמה הוא כבד. כבד מנשוא. מחיר הביטחון של כולנו", לשון שר הביטחון.

"גם השנה, אפסע בשביליהם הצפופים של שדות השיש בבתי העלמין הצבאיים, בהם שורות שורות של אבנים דוממות. סיפור חיים שלם מתחת לכל אחת מהן, עולם ומלואו שהיה ואיננו עוד.

"אני נוסע לא מעט ברחבי המדינה, וכמעט בכל נקודה אליה אני מגיע, יש משפחה שכולה שביקרתי", שיתף בכאב. "ביום הזה, אני מתפלל מעומק ליבי לעילוי נשמתם של הנופלים, ומחזק את בני המשפחות שנותרו כאן להתמודד עם הכאב. במותם – ציוו לנו את החיים".

"שירתי בצבא בשיריון, ואיבדתי את אחד החברים שלי. מי שניחמה אותי היתה... אמא שלו": הרב יצחק פנגר במילים קצרות על יום הזיכרון:

 

תגיות:יום הזיכרוןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה