חדשות בארץ

האם הממשלה תשרוד עד סוף 2022? רוב הציבור מאמין שלא

רק שליש מהציבור נותנים לראש הממשלה בנט ציון טוב על התמודדותו עם האירועים הביטחוניים בחודש האחרון, ו-60% מהציבור סבור שימיה של הממשלה ספורים

  • ב' אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מדד הקול היהודי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה מפרסם הבוקר כי רוב הציבור לא מאמין שממשלת בנט תשרוד עד סוף שנת 2022.

מן הסקר, שנערך בקרב מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל, וכלל 751 מרואיינים בגילאי 18 ומעלה, עולה כי 60% ממשיבי הסקר חושבים כי הסיכויים שהממשלה תמשיך להתקיים עד סוף השנה נמוכים, לעומת 30% שהעריכו כי הסיכויים לכך גבוהים. עורכי הסקר מציינים כי מדובר בירידה חדה באמון הציבור ביכולת ההישרדות של הממשלה בהשוואה לפברואר האחרון, אז 50% מהמשתתפים סברו כי הסיכויים לכך גבוהים.

מפילוח לפי מפלגות, נראה כי הערכה זו רווחת גם בקרב מצביעי הקואליציה: 48% ממצביעי מפלגות הקואליציה סבורים שהממשלה לא תשרוד לאורך זמן. בקרב מצביעי תקווה חדשה וימינה השיעור גבוה הרבה יותר: 63% ו-55% בהתאמה השיבו שלדעתם ימיה של הממשלה ספורים.

עוד עולה מהסקר כי רק שליש מהציבור נותנים לראש הממשלה בנט ציון טוב על מדיניותו בהתמודדות עם האירועים הביטחוניים בחודש האחרון, 21% נוספים ציון בינוני ו-42% מעניקים לו ציון לא טוב. נמצאו פערים גדולים בין מצביעי מפלגות הקואליציה לאופוזיציה: כמעט מחצית (48%) ממצביעי הקואליציה נותנים למדיניות זו ציון טוב, לעומת 13% בלבד מאלה שהצביעו למפלגות האופוזיציה.

בחלוקה בתוך הקואליציה: במפלגת "ימינה" רק 35% נתנו למדיניות רה"מ ציון טוב, שליש ציון לא טוב ו-29% ציון בינוני. לעומת מפלגת "יש עתיד" שם 67% מעריכים את מדיניותו כטובה.

המשתתפים בסקר נשאלו מה דעתם אודות טיפולה של המשטרה באירועי האלימות בהר הבית. 54% מהמשיבים היהודים נתנו ציונים טובים לאופן הטיפול של המשטרה באירועים הללו, ועוד 20% נתנו ציונים בינוניים ו-24% נוספים נתנו ציונים לא טובים. מנגד, 70% מהמשיבים הערבים נתנו לטיפול המשטרתי באירועים ציונים לא טובים, 13% בלבד ציונים טובים ו-10% ציונים בינוניים.

עוד נשאלו המשתתפים היהודים בסקר האם הם תומכים או מתנגדים לתפילת יהודים בהר הבית. מן הסקר עולה כי 50% מהיהודים תומכים בתפילה בהר הבית אל מול 40% המתנגדים. בפילוח לפי מפלגות נמצא כי רוב גדול ממצביעי  הליכוד, הציונות הדתית, ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו תומכים בתפילה בהר הבית, לעומת רוב גדול של מתנגדים מקרב מפלגות המרכז שמאל והמפלגות החרדיות.

23% מהמתנגדים מציינים כי תפילת יהודים בהר הבית עלולה לגרום לתגובת נגד חריפה של העולם המוסלמי. 17% מציינים כי התנגדותם לתפילת יהודים בהר הבית היא מסיבות הלכתיות.

הרב זמיר כהן על נושא העלייה להר הבית:

שוקלים לעלות להר הבית? קראו קודם את התחקיר שלפניכם, והישמרו מאיסור כרת

תגיות:נפתלי בנטממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה