חדשות בעולם

רוסיה תוקפת: "ישראל תומכת במשטר הניאו-נאצי בקייב"

רוסיה מגיבה לשר החוץ יאיר לפיד, וטוענת שישראל תומכת "במשטר הניאו-נאצי של אוקראינה"

  • ב' אייר התשפ"ב
לברוב (צילום: shutterstock)לברוב (צילום: shutterstock)
אא

רוסיה מגיבה לשר החוץ יאיר לפיד וטוענת כי "ישראל תומכת במשטר הניאו-נאצי של אוקראינה" - כך דווח הבוקר (שלישי) ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, משרד החוץ הרוסי מסר בהצהרה כי דבריו של שר החוץ הישראלי יאיר לפיד היו "אנטי-היסטוריים" ו"מסבירים במידה רבה מדוע ממשלת ישראל הנוכחית תומכת במשטר הניאו-נאצי בקייב".

מוסקבה חזרה על טענתו של לברוב לפיה מוצאו היהודי של זלנסקי לא מנע מאוקראינה להתנהל על ידי ניאו-נאצים: "האנטישמיות בחיי היומיום ובפוליטיקה אינה נעצרת, אלא להיפך מטופחת באוקראינה".

כזכור, אתמול התייחס שר החוץ לפיד להתבטאותו האנטישמית של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שאמר כי "להיטלר היה דם יהודי" והשווה בינו לבין נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. לפיד ציין כי "זו התבטאות בלתי נסלחת, שערורייתית, ושגיאה היסטורית איומה. אנחנו מצפים להתנצלות", הדגיש והוסיף כי "שגריר רוסיה יזומן היום לשיחה לא פשוטה".

עוד אמר שר החוץ: "כדאי שהרוסים יתקנו ויפתחו ספר היסטוריה. רק הנאצים עסקו בהשמדה שיטתית של העם היהודי. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות״.

הבוקר התראיין לפיד לכאן רשת ב' ואמר כי "הממשלה הרוסית צריכה להתנצל בפני היהודים והניצולים. אני מציע ללברוב לקרוא ספר היסטוריה.

"הדברים הם בלתי נסלחים", תקף שר החוץ. "זה להאשים את היהודים בשואה של עצמם. אני מסתכל על זה ותוהה מה הם בכלל מנסים להגיד? הרוסים החריפו את הטון נגד כל העולם בגלל הפלישה הלא מוצדקת, גינינו אותה מהיום הראשון.

"מדינת ישראל היא לא רק אינטרסים היא גם ערכים, אנחנו חושבים שהמלחמה לא מוצדקת וצריכה להיפסק. אנחנו שומרים על האינטרסים בסוריה, אבל אף אחד לא יגיד לנו לא להביע עמדה מוסרית על משהו שקורה בעולם.

"אנחנו מסייעים לאוקראינה מפני שהיא מותקפת על ידי כוח גדול ממנה", הדגיש לפיד.

גם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, חיזק את דברי לפיד, וכתב: "ידידי ניסח זאת באופן מושלם, זוהי חובה עולמית להתבטא נגד הרטוריקה הנבזית והמסוכנת הזו בה השתמש לברוב".

תגיות:רוסיהיאיר לפידאוקראינהסרגיי לברוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה