חדשות בעולם

"יותר מחודשיים לא ראיתי את אור השמש": תיעוד מטלטל מאוקראינה

מאות אזרחים וחיילים אוקראינים לכודים מזה מספר שבועות במפעל הפלדה במריופול, המוקף על ידי חיילים רוסים. מאה אזרחים חולצו, מאות אחרים עדיין נצורים

  • ב' אייר התשפ"ב
מריופול (צילום: shutterstock)מריופול (צילום: shutterstock)
אא

מאה אזרחים אוקראינים חולצו ביום ראשון ממפעל הפלדה בעיר מריופול, לאחר שהתבצרו בו במשך שבועות ארוכים של מצור. במפעל עדיין לכודים מאות אזרחים וחיילים אוקראינים נוספים.

בתחילה פוטין סירב בתוקף ליציאת מתבצרים מהמקום, והורה לשר ההגנה הרוסי שוויגו לייבש את החיילים והאזרחים עד לכניעתה של העיר: "שלא ייצא משם זבוב", הורה נשיא רוסיה.

אחת האזרחיות שחולצה מהמפעל סיפרה לרשת CNN על ההתבצרות במפעל, שהפך לבונקר ענק, במשך שבועות ארוכים ומפחידים. "בהתחלה ניסיתי להימלט מהעיר", אמרה, "אבל אז החלו הפגזות על המסדרונות ההומניטריים, וזה היה מסוכן מדי לצאת מהעיר".

המרואיינת, שסירבה להזדהות בשמה, סיפרה שלאחר שהבינה כי לא תוכל לברוח מהעיר, חיפשה מקום מסתור והגיעה למפעל הפלדה שבנוי כמעין מבוך של בונקרים ומנהרות תת-קרקעיות. זו גם הסיבה להחלטתה של רוסיה לצור על המפעל ולא לפרוץ לתוכו, מחשש לשלומם של חייליהם.

האזרחית הוסיפה ושיתפה: "אפילו לא יכולנו ללכת לשירותים והיינו צריכים למצוא פתרונות אחרים. במשך יותר מחודשיים לא ראיתי את אור השמש. כשהייתי באוטובוס החילוץ אמרתי לבעלי: זהו? נגמרו החודשיים של החושך? לא צריך להשתמש בפנס לכל דבר?"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיב לחילוצם של מאה אזרחים וחיילים ממפעל הפלדה ממריופול. "סוף סוף הצלחנו לשחרר אזרחים מהמפעל אזובסטל אחרי הרבה שבועות של משא ומתן. לא היה ולו יום אחד שלא ניסינו למצוא פתרון לשמירת שלומם של אנשינו", אמר הנשיא.

בשבוע שעבר הכריזה רוסיה על כיבוש מריופול, והטלת מצור על המעוז האחרון של המתבצרים בעיר - מפעל הפלדה "אזובסטל" עם מערך המנהרות התת-קרקעיות, בו מתבצרים מאות אזרחים וחיילים.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה