חדשות בארץ

עמית סגל מסביר: כך יעבור שיקלי את אחוז החסימה

הפרשן הפוליטי עמית סגל מסביר כיצד יסייע נתניהו לשיקלי לעבור את אחוז החסימה

  • ל' ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי עמית סגל הסביר כיצד הליכוד ובנימין נתניהו יסייעו לעמיחי שיקלי להקים מפלגה חדשה לקראת הבחירות הבאות, ולהצליח לעבור את אחוז החסימה.

"לגבי שיקלי, הוא יזכה מהליכוד לטיפול המפנק שזכה לו סמוטריץ' בבחירות האחרונות", כתב סגל, "הסקרים הפנימיים אומדים את כוחו בשני מנדטים לערך. נתניהו ילהק לו דמויות חדשות, יקרא להצביע מחל או שיקלי, ובסיוע הדחיפה הזו ינסה להעביר אותו את אחוז החסימה, על חשבון סער ובנט כמובן".

סגל הוסיף שעידית סילמן לא תתמוך בהצבעות על נושאים שחשובים לקואליציה. "בכירי הליכוד, שרוצים להימנע מהכרזה גם עליה כפורשת, ידריכו אותה איך להלך בשטח ההפקר החוקי: מצד אחד לקצר את ימי הקואליציה, מצד אחר לא לחצות את הגבול".

לדבריו, "אחד הכיוונים שהיא שוקלת הוא להסכים לתמוך בהצבעות רק בתנאי שיקדם להן דיון של עשרות שעות. כך, בצנרת העמוסה של הקואליציה ייתקעו כל החוקים שחשובים לגנץ, ליברמן וחבריהם. ההיגיון: אם יגלו שאין אפשרות לקדם את מה שיקר להם, יאבד בעיניהם הטעם לקיום הקואליציה".

שיקלי עצמו התייחס לצעדים הבאים בחייו הפוליטיים, לאחר שהופרש מימינה. "הכל אפשרי בתוך הזירה הפוליטית", אמר בראיון שהעניק ל-N12. "הקמתה של מסגרת פוליטית חדשה היא אופציה מצוינת. קיים ואקום בחלק שבו שיחקו ימינה ותקווה חדשה, יש אפשרות שאני אעמוד בראש מפלגה שכזו, אבל לא אתעקש על זה בכל מחיר".

כאשר נשאל הח"כ שהוגדר כ"פורש" ממפלגת ימינה על הדיווחים אודות יחסים משותפים עם העיתונאי בועז ביסמוט, השיב כי בין הצדדים אכן התקיימו שיחות, אך לדבריו הן לא היו קונקרטיות. "לא סיכמנו 'בוא נקים ביחד מפלגה', זה לא הבשיל ממש, אבל דיברנו".

בסיכום הראיון, תקף את מפלגת רע"מ והעומד בראשה, מנסור עבאס: "יש פער בין עמדות מתונות שעבאס משמיע מעת לעת לבין מה שהמפלגה הזו מציעה מאז".

תגיות:עמיחי שיקליממשלהאחוז החסימה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה