יום הזיכרון

סקר חדש מגלה: אלו הנושאים המטרידים ביותר את הישראלים

סקר חדש מגלה כי שליש מהישראלים סוברים שיש להפריד בין יום הזיכרון ליום העצמאות, וכי המדינה לא נותנת יחס ראוי למשפחות שכולות

  • ל' ניסן התשפ"ב
(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

שליש מהישראלים טוענים כי המדינה לא נותנת יחס ראוי למשפחות שכולות – כך עולה מסקר חברתי של תנועת "פנימה", שהתפרסם הבוקר (ראשון) ב'ישראל היום'.

מן הסקר עולה כי שליש מהישראלים סוברים שיש להפריד בין יום הזיכרון ליום העצמאות. 12% ממשתתפי הסקר ציינו שהצמידות בין יום הזיכרון ליום העצמאות פוגעת בקדושת היום, ו־13% מהמשתתפים אמרו שיש להפריד בין יום הזיכרון ליום העצמאות בגלל העומס הרגשי על המשפחות השכולות.

מנתוני הסקר עולה שלכ־65% מהישראלים יש קשר אישי לשכול, והם איבדו חבר או בן משפחה במערכות ישראל או בפעולות איבה. 23% מהמשתתפים ציינו שאיבדו חבר קרוב במערכות ישראל.

כ-90% ממשתתפי הסקר הצהירו כי הם גאים להיות יהודים, 80% גאים להיות ישראלים.

56% ממשתתפי הסקר אופטימיים לגבי עתידה של מדינת ישראל, זאת לעומת 40% מהישראלים שלא אופטימיים.

מהם הנושאים המטרידים ביותר את הישראלים, ולטענתם הם דורשים טיפול דחוף? 41% ממשתתפי הסקר ציינו כי השסע החברתי הוא המטריד ביותר, 25% הצביעו על יוקר המחיה, 12% על האיום האיראני, ו-12% על הסדר מדיני מול הפלסטינים.

מן הסקר עולה כי כ-33% מהישראלים שקלו לרדת מהארץ בשנה האחרונה. מדובר על כ-66% ממשתתפי הסקר עד גיל 24, וכ-53% מהישראלים עד גיל 34.

40% מהמשיבים ציינו כי הסיבה לרדת מהארץ היא יוקר המחיה, 22% השיבו כי הסיבה היא המצב הביטחוני, ו-18% ציינו כי הסיבה היא הפילוג החברתי.

תגיות:יום הזיכרוןיום העצמאותמשפחות שכולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה